Управителният съвет на Агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/ обсъди с директорите на 27-те областни пътни управления подготовката за зимно поддържане на републиканските пътища, съобщиха от пътната агенция.
На Национално съвещание директорите на пътните управления са докладвали на председателя на УС на АПИ Георги Терзийски за наличните към момента количества суровини - сол, пясък, луга, както и техника, с които да се обработват настилките през първите по-студени дни по високопланинските проходи и съоръженията, тъй като там предпоставките за заледявания рано сутрин са най-големи.
Създадената организация за обработка на настилките при влошаване на времето трябва да е на нужното ниво, и към пътноподдържащите фирми, които не изпълняват поетите ангажименти, ще приложим цялата строгост на нормативната уредба, категоричен е бил инж. Иван Досев, член на УС на АПИ, в чийто ресор е поддържането на пътната инфраструктура.
До края на месеца по райони на планиране ще се проведат регионалните срещи за готовността за зимата, в които участват представители на различните институции - "Пътна полиция", ГД "Пожарна безопастност и защита на населението", ИА "Автомобилна администрация" и др. Първата е през следващата седмица.
На директорите на областните пътни управления е разпоредено да следят прогнозите по райони и със завишено внимание да предприемат необходимите действия за обработка на настилките във високопланинските райони и проходите, където има предпоставки за хлъзгавост и заледявания по усойните места.
В поддържането на 20 000 км републикански пътища през зимните месеци ще участват около 3000 снегопочистващи машини - снегорини, техника за разпръскване на пясък и т. н. По опорните пунктове има инертни материали, а доставките продължават за зимния сезон. Очаква се в периода 1-15 ноември, в зависимост от метеорологичните условия, да бъде въведено зимното поддържане на републиканската пътна мрежа в цялата страна.
АПИ призовава шофьорите да започнат подготовката на автомобилите си за движение при зимни условия, да не чакат първите минусови температури, и да следят за доброто техническо състояние на превозното средство.