Строителството не спря, с усилията на хиляди работници тази година беше година на строителство, строят се както магистрали, така и пътища. Това каза по бТВ министърът на регионалното развитие Петя Аврамова.

Ремонтът на тунел "Витиня" е  започвал през 2018 г., оказало се е,  че има кухини между облицовките и това е било опасно.  Ще бъде пуснат в експлоатация през 2021 г. януари, сигурен и безопасен тунел. 

2/3 от тунел "Железница" на магистрала "Струма" е прокопан,  2022 г. е срокът, в който да бъде пуснат най-дългия тунел в България.

Текат процедури е ще бъдат избрани изпълнители на Кресненското дефиле, това е последният участък на "Струма", каза министърката. 

В петък предсрочно с 6 месеца са пуснати са 11 км от магистрала "Европа", Драгоман-Сливница. През 2022 г. трябва да приключи и и строителството на Калотина-Драгоман, а от Сливница до Северната скоростна тангента се извършва проектиране и отчуждаване на земи.

От "Тракия" ще бъдат ремонтирани 52 км, 40 км са от Чирпан до Стара Загора, които имат нужда от сериозна рехабилитация. Няма как да затворим цялата магистрала, продължаваме и в началото та 2021 г. Този участък е строен 2007 г., изтекли са отдавна гаранционните срокове, но така или иначе държавата осигури 92 млн. лв. за ремонта им, каза Аврамова.

 Държавата се тресе освен от пандемична криза и от предизборни изказвания. Така коментира министърът на регионалното развитие твърденията на президента, че се харчат милиарди за магистрали без обществени поръчки.

"Автомагистрали" е държавно дружество, възложено им е строителството на участъците от "Хемус" по Закона за обществените поръчки. Не зная кога президентът е поискал такава информация, депутат поиска и му беше предоставена. Там фигурира една цифра - 405 договора за доставка на материали, машини и оборудване. Ако дружеството имаше договори с 5 фирми бих се притеснила, каза Аврамова.

Законът за ВиК е публикуван за обществено обсъждане, вече получаваме становища. Той не предвижда увеличаваме на цената на водата, има текстове, които казват, че ще се запази социалната поносимост на цената, каза министърката в отговор на твърдения на Мая Манолова.

С 3-те млрд. лв., предвидени за саниране по стълба "Зелена енергия" в плана за възстановяване, се очаква да се обновят към 2000 сгради,  колкото са по националната програма. Четири варианта за финансиране се разработват, като единият е създаване на национален фонд за декарбонизация и той да поеме този процент на съфинансиране, а не домакинствата.