През следващите 20 години Китай ще добави към гражданската си авиация 8600 нови самолета на обща стойност 1,4 трилиона долара, с търговски авиационни услуги за 1,7 трилиона долара, прогнозира доклад на „Боинг“ за перспективите на сектора след възстановяването му от епидемията от COVID-19, съобщава Радио Китай

Нарастващата средна класа на Китай, стабилният икономически растеж и разширяващата се урбанизация са сред факторите, които според „Боинг“, е възможно да превърнат страната в лидер в пътническата авиоиндустрия в световен мащаб през следващите години.

От 2000 г. насам китайският търговски въздушен флот се е разширил седем пъти, а приблизително 25 процента от целия ръст на авиацията в световен мащаб през последното десетилетие идва от Китай. „Боинг“ прогнозира, че тази тенденция ще продължи и през следващите 20 години.

„Въпреки че COVID-19 оказа сериозно въздействие върху всички пазари в света, основните двигатели на растежа в Китай остават устойчиви и непроменени“, казва Ричард Уин, управляващ директор в търговското поделение за Китай „Боинг“ (Boeing Commercial Airplanes). „Китай не само изпревари останалия свят във възстановяването от COVID-19, но продължаващите правителствени инвестиции за подобряване и разширяване на транспортната инфраструктура, големите регионални потоци в пътническия трафик и разширяващият се вътрешен пазар означават, че този регион на света ще процъфтява“, добавя той.

Въпреки предизвикателствата, наложени от пандемията, очакванията са пазарът на самолети и авиоуслуги в Китай да реализира почти 7% ръст спрямо миналогодишната прогноза. От „Боинг“ също така очакват нарастване в китайското търсене на нови и употребявани товарни самолети и дигитални решения, които да помог