Първа инвестиционна банка е синоним на иновации в банковия сектор в България
“От години говорим за момента, в който ежедневното банкиране ще се пренесе от банковия салон към онлайн средата.
През пролетта на 2020 г. този процес беше ускорен от пандемията, причинена от COVID-19. Благодарение на иновативните технологични решения, които успешно имплементирахме през последните месеци, успяваме бързо и качествено да реализираме редица продукти и услуги, съобразени изцяло с новите потребности на нашите клиенти.”
Никола Бакалов, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Първа инвестиционна банка
Fibank е водещата банка в дигиталното банкиране, онлайн разплащанията, кредитирането, спестяванията на гражданите и инвестициите в бизнеса.
Последователната политика, която банката прилага в своята стратегия за дигитално развитие, изигра ключова роля при промените през 2020 г., когато почти всяка част от ежедневието ни се измести в онлайн средата. За много кратки срокове Fibank предложи редица продукти и услуги, разработени специално за нововъзникналите клиентски потребности. Банката първа обяви, че ще осигури възможността за отлагане на кредитни задължения на клиентите си, които срещат затруднения в пандемията, причинена от COVID-19. Специално разработен пакет от безплатни дигитални услуги осигури на клиентите възможност да банкират пълноценно от сигурността и спокойствието на домовете си.
През годините банката инвестира все повече усилия и средства в развитието на дигиталното банкиране. Електронното банкиране “Моята Fibank” и мобилното приложение My Fibank се отличават с богатия си набор от продукти и услуги за изцяло дистанционно банкиране. Клиентите имат достъп до богата справочна информация, възможности за извършване на преводи, заявка за касови операции, плащания от и към бюджета, на комунални услуги. Потребителите могат самостоятелно да дигитализират своите карти, да променят лимитите им, да замразяват или блокират/деблокират картите си, да погасяват вноски по кредитни карти, да управляват спестяванията си.
Потребителски кредит - изцяло онлайн
Потребителският кредит е един от най-сигурните и удобни начини за получаване на допълнителни средства. Избирайки потребителски кредит от Първа инвестиционна банка, клиентите получават едни от най-добрите условия на пазара, редица допълнителни предимства, в т.ч. и възможност за застраховка, както и сигурност и удобство при кандидатстването и усвояването на средствата от кредита.
Още през 2019 г. банката представи уникална по рода си система за изцяло онлайн кандидатстване и подписване на договор за потребителски кредит - чрез приложението Evrotrust. Благодарение на дигиталното си решение Първа инвестиционна банка осигурява възможност на своите настоящи и потенциални клиенти да кандидатстват за потребителски кредит от банката бързо, сигурно и удобно, без да е необходимо да посещават банков офис. Интуитивната дигитална система води клиента стъпка по стъпка до завършването на процеса по кандидатстване. Всички параметри са достъпно и подробно описани в сайта www.credit.fibank.bg
В условията на пандемията банката успя изключително бързо да предложи същата възможност и при кандидатстване за безлихвени кредити по Програма за гарантиране на безлихвени кредити в защита на хора, лишени от възможността да полагат труд поради пандемията от COVID-19.
Fibank - лидер в картовите разплащания
Когато говорим за картови разплащания, името на една банка - Fibank, се асоциира с иновации, скорост, нови технологии. И докато през 2020 г. вече е съвсем нормално да плащаш с телефона си навсякъде, то едва преди 4 години това беше изцяло нова и непозната услуга в България. И доста често клиентите на Първа инвестиционна банка срещаха изненадани погледи, когато използват телефона си вместо банкова карта.
Още през 2010 г. Fibank бе първата банка в България, които предложи безконтактните плащания на българския пазар - в партньорство с Mastercard. 6 години по-късно - през пролетта на 2016 г., банката и Mastercard представиха първото в България мобилно плащане чрез NFC технологията - дигиталната карта от Fibank.
Иновативният поглед към бъдещето на разплащанията отбелязва успешни проекти и през следващите години. В сферата на разплащанията 2019 г. ще бъде запомнена с дългоочакваното влизане на Apple Pay в България. Клиентите на Fibank oтново бяха едни от първите, които се възползваха от услугата, като добавят картите си Mastercard към Apple Wallet. А малко преди влизането на Apple Pay в България друга услуга за безконтактни разплащания осигурява още една високотехнологична опция за картодържателите на Fibank - успешната интеграция с Garmin Pay - или плащане със смартчасовник Garmin.
Година по-късно - през ноември 2020 г., технологичното решение за дигитализиране на карти Visa е напълно готово и картите от този бранд също могат да бъдат дигитализирани в Android устройства или добавяни към Apple Wallet.
Първа инвестиционна банка продължава усърдната си работа в тази насока и се очаква в началото на следващата година да предложи още една дългоочаквана на българския пазар услуга, която ще позволи дигитализирането на карти в почти всички устройства.
Виртуален ПОС терминал
Събитията през 2020 г. допринесоха за изключителен ръст при онлайн търговията. На практика на търговците с онлайн магазините не им се наложи да прекъсват своята дейност, а на тези, които до този момент не предлагаха подобно решение, им се наложи бързо да предприемат действия в тази насока. Един от ключовите компоненти за всеки онлайн магазин е виртуалният ПОС терминал от Fibank. Благодарение на него клиентите могат да извършват бързи и сигурни плащания в реално време, директно към магазина.
Услугата “Виртуален ПОС терминал” от Fibank е подходяща за всеки онлайн търговец, чийто бизнес е свързан с продажба на стоки или услуги чрез онлайн система в онлайн магазин, уебсайт, мобилно приложение, резервационна система и изисква плащане с карта. По този начин търговците гарантират на клиентите си сигурни плащания в реално време. Чрез виртуалния ПОС терминал се приемат плащания с карти Visa, Mastercard и Maestro, издадени от местни и чуждестранни банки.
Връзката между електронната система на търговеца и банковата система е защитена чрез съвременни, криптографски механизми. Това гарантира сигурността на всяка направена трансакция. Освен това търговецът получава регулярни справки за извършените плащания и движенията по фирмена сметка, с което подобрява отчетността.
ПИБ предоставя и ексклузивна възможност за изпълняване на периодични плащания на абонаментен принцип. Картата на потребителя се регистрира за периодични плащания в системата на банката при първата трансакция. “Виртуален ПОС терминал” от Fibank предлага още: безплатно активиране; без такса поддръжка на терминалното устройство; безплатна техническа поддръжка.
Сред останалите предимства на услугата са: възможност за промяна на визуализацията на страницата за плащане и поддържането на различни езици; персонален служител от отдел “Управление и връзки с клиенти - ПОС терминали”, който ще бъде отговорен за личното обслужване в процеса на интеграция и на приемане на плащания с банкови карти.