Запитате ли какво е най-забележителното за черноморската област на Турция, със сигурност ще ви отговорят - хамсията. За хората от тази област хамсията не е само риба, уловът и преработката на която създава трудова заетост на хиляди семейства, но се е превърнала и в търговска марка, с която се представят пред света, предава БТА.

По данни на Асоциацията на износителите от Източното Черноморие през януари са изнесени 208 тона хамсия в 16 страни, главно в европейските държави. Приходите от продажбите възлизат на 920 хиляди долара, с 14 на сто повече в сравнение със същия период на миналата година.

Франция, САЩ и Германия са на първите три места сред вносителите на турска хамсия.

Също през януари от източночерноморската област са изнесени стоки от различни сектори за общо 84 страни, между които на първите пет места се посочват Италия, Руската федерация, Полша, Китай и България.