Българите трябва да са горди с това, което се прави                                                                                                                                                          Премиерът Бойко Борисов отново е на инспекция в страната. Той проверява как върви изграждането на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". Инспекцията беше предавана на живо в официалния профил на министър-председателя във фейсбук. С Борисов са финансовият министър Кирил Ананиев и зам.-министър Николай Нанков. Те огледаха строителните дейности в тунела - строител е "Джи Пи груп", и казаха, че са доволни от напредъка по работата на АМ "Струма". Компанията "Джи Пи груп" е успяла само за седмица да довършили последните 50 метра от тунела и той е прокопан изцяло

От думите на министрите и Борисов стана ясно, че едното платно ще бъде готово през септември.  При тунел "Железница" с Бойко Борисов са финансовият министър Кирил Ананиев и зам.-министър Николай Нанков.

При тунел "Железница" с Бойко Борисов са финансовият министър Кирил Ананиев и зам.-министър Николай Нанков.

„От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра.

„Вече сме по средата на едната тръба. Може да се мине и по едната, и по другата тръба. Чест и слава на българските строители, за техния капацитет и възможности", похвали работниците министър-председателят. 

Тунелите са направени с най-голяма точност. Скалите били меки и сложни за обработка. "Изключително сложна скала. Целият този участък е много сложен", каза Борисов още. Строежът на магистрала "Струма"

Строежът на магистрала "Струма"

Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 ., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел „Железница“ вече са изпълнени.

Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената „сбойка“ на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал. От думите на министрите и Борисов стана ясно, че едното платно на магистрала "Струма" ще бъде готово през септември.

От думите на министрите и Борисов стана ясно, че едното платно на магистрала "Струма" ще бъде готово през септември.

Всички големи тунели трябва да бъдат ремонтирани, за да отговарят на всички европейски изисквания, изтъкна Бойко Борисов. 

Напредва и работата по виадукта, който е преди „Железница“ по посока Кулата. Изгражда се по технологията „потактово избутване“ на горното строене с хидравлични крикове.

„Магистрала „Струма“ трябваше да е готова за Олимпиадата в Гърция през 2004 година, но нашите опоненти нищо не бяха направили. Сега строим усилено и пред нас е едно уникално съоръжение", написа Борисов във фейсбук. 

„Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили“, категоричен беше Борисов и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Министър-председателят Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.

Трябва да се заделят пари, за да се ремонтират всички тунели и да се изградят аварийни изходи, каквито са изискванията, допълни той.     

Николай Нанков обясни днес, че това са последните европейски изисквания за свързване на ръкавите на тунелите.

Министърът на финансите Кирил Ананиев допълни, че контролът е сериозен и няма оплаквания на терен.

"Работа, работа, работа", заяви Борисов и поръча на работниците да се пазят.                      

Строителите отбелязаха, че е свършена много работа.

„Ама, ви е кеф сега като гледате. На комунистите не им е кеф. Те ви се дразнят, даже може и някой протест сега тук да направят“, заяви Борисов. Премиерът уточни, че в тунелите има интернет.        

"Огромно съоръжение", каза Борисов и поясни, че имало милиони тонове скала. Разминаването между тръбите бил само 1 см.

Премиерът заръча на ръководителят да дадат премия на работниците за 3 март. "Ей така обичам. Това беше планината. Сега гледаш тунелите и мостовете", каза Борисов. Според него българите трябва да са горди с това, което се прави.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.