10 истории за възможности

Как малкият и средният бизнес влизат, излизат и пак влизат в COVID кризата?

Как задържат добрите служители? Има ли реална полза от мерките на държавата?

“24 часа” отиде при компании, които не реализират милионни обороти и печалби, но имат точно такъв размер мечти и оцеляват с креативност и вяра, че когато се затваря една врата, се отваря друга.

Четвъртата от 10-те истории, в които може да откриете възможности и идеи и за вашия бизнес, е на SEOMAX.

В пандемията назначава тя нови служители, разширява се и увеличава клиентите си

Напук на пандемията агенцията за дигитален маркетинг SEOMAX успява през миналата година да увеличи оборота си с 40%. Всъщност този добър резултат може би се дължи именно на пандемията - време, което накара много компании да осъзнаят, че е наложително да имат и дигитално присъствие.

А работата на SEOMAX е

да помага на

компаниите

да печелят

от интернет,
обяснява управляващият съдружник Петър Дяксов. Това се случва чрез различни способи като онлайн реклама, имейл маркетинг, маркетинг в социалните мрежи, SEO оптимизация - по-добра видимост на сайтовете в търсачки, по-добър брандинг, дизайн и представяне, изготвяне на уебсайтове.

В екипа на агенцията, състоящ се от 27 души, има специалисти за всички тези дейности. Те непрекъснато преминават обучения, за да са максимално полезни на своите над 300 клиенти.
“Това, което ни отличава от другите компании, е, че се опитваме нашите дейности да рефлектират директно на резултатите на бизнесите. Да повишим директните продажби на онлайн магазините, запитванията през интернет на компаниите. които са в сферата на услугите”, казва Петър Дяксов.

“В началото беше шокова ситуация, защото всички клиенти, които имат физически бизнеси, нямаше защо да рекламират. Имахме немалък процент клиенти, които спряха да работят с нас и ние се чудехме как да завъртим нещата”, разказва другият управляващ съдружник на компанията Любомир Атанасов.

Агенцията създава екип, който

опитва да

измисли решения

за клиентите,
да им отдели лично внимание, за да преминат заедно през трудните времена. Например намалява таксите, предлага нови услуги като изграждане на проспекти за потенциални нови бизнес клиенти или цялостен маркетинг за онлайн магазините.

Специално внимание обръщат и на хотелите, тъй като този сектор е много засегнат. Дават им идеи да превърнат стаите си в изнесен офис или във временно жилище, в което хората да се предпазят от коронавируса. От тази година агенцията предлага и специализиран дигитален маркетинг за хотелите. “Сега е моментът те да се рекламират, за да са пред очите на хората и да не бъдат забравени. Това е нещо, което ние се опитахме да пропагандираме - бизнесите да продължат да са активни”, посочва Атанасов.
SEOMAX успява да запази клиентите си. А впоследствие те се и увеличават с около 30%. Присъединяват се онлайн магазини, сред които такива за козметика, фармацевтични продукти. Тъй като агенцията отчита ръст, няма нужда да кандидатства за някоя от държавните помощи.

Фирмата успява да задържи и екипа си, не прави съкращения, не намалява заплати. Още от март миналата година служителите остават да работят от вкъщи, а сега ходят в офиса на смени.

“Определено смятам, че

този ръст при нас

ще продължи да

се засилва и сега

е моментът да

се подготвим

Затова ни помага и нашата стажантска програма, която се провежда 2-3 пъти в годината. Най-добрите остават при нас, а другите лесно си намират работа в други компании”, казва Атанасов. Разширения има и чрез две нови обединения - присъединява пловдивска маркетинг агенция, както и един от най-добрите копирайтъри в България. Така освен офиси в Пловдив и София SEOMAX вече има представител и във Варна.

“Напук на всички компании, които решават да освободят офисите си, в началото на годината ние купихме нов офис в Пловдив. Това е една сигурност и за нас като компания, и за служителите ни”, допълва Дяксов. 

Петър Дяксов е управляващ съдружник и маркетинг директор в SEOMAX. Неговият опит в сферата на резултатно-ориентиран маркетинг и SEO - оптимизация на сайтове, започва от 2011 г. Той е организатор на конкурса Digital Stars и е лектор на множество конференции по дигитален маркетинг.

Любомир Атанасов (вдясно) е управляващ съдружник в агенцията и член на борда на фондация Digital4. Организатор е на Годишната конференция за онлайн маркетинг и търговия, както и на проектите Digital4Bulgaria, Bulgarian Digital Week и също е лектор на множество конференции. От 2011 г. е в сферата на SEO и дигиталния маркетинг. 

3 въпроса към Любомир Атанасов и Петър Дяксов

Ситуацията ни мотивира да се развиваме

- Как пренастроихте бизнеса си на COVID вълна?

- Любомир Атанасов: При нас първоначално беше доста стресово. Първото решение, което взехме, беше всички да минем мигновено в хоум офис. Следващата стъпка беше да въведем система за дистанционна работа и учудващо с екипна работа успяхме бързо да го въведем като един много добре работещ модел. Друго решение, което беше успешно, беше да сформираме т. нар. от нас слот екип - екип за бързо реагиране на спешни ситуации, в който участват мениджърите в компанията. Целта беше да правим чести срещи, в които да се опитваме да намерим бързи решения за нашите клиенти, както и за вътрешни ситуации - как да помогнем на нашите клиенти и да запазим техния бизнес успешен.

- Ако вие бяхте начело на правителството в подобна криза, какви мерки за бизнеса и за хората бихте предложили?

- Петър Дяксов: Смятам, че ние не сме най-компетентните хора, които могат да предложат ясни и конкретни мерки. Но това, което виждаме, е, че при тази непредвидимост затварянето на определени бизнеси води до сътресения в икономиката и не смятам, че е най-оправданото решение в дългосрочен план. Много бизнеси, за съжаление, спряха да работят, някои предполагам, че в следващите месеци ще фалират. По-голямата част от населението вече вярва, че COVID-19 е сериозна заплаха, но въпреки това лично аз смятам, че всеки трябва да намери начин и да прецени как да предпази себе си и близките си.

- Какво научихте за себе си като предприемачи в годината на пандемия?

- П. Д.: Провокирани бяхме да търсим нови решения, услуги и възможности, да бъдем по-креативни, защото въпреки всичко тази стресова ситуация провокира лично у мен мотивация да се развивам, да придобивам нови умения. Дори затворен вкъщи, имах възможността да карам онлайн курсове, които да ми помогнат да бъда по-добър човек, специалист и мениджър. Традиционният модел на среща се измести онлайн и за компания като нас това ни позволи да комуникираме с по-голям брой бизнеси и в същото време да бъдем по-ефективни.

- Л.А.: Аз лично за себе си успях да науча доста неща. Първо, че мога да разширя знанията си по-бързо - като Петър и аз изкарах доста курсове, за да повиша квалификацията си, да бъда по-полезен на колегите и клиентите ни. Досега съм си мислил, че върша доста голям обем работа, но сега разбрах, че мога още повече. Един човек, опрян до стената, успява да бъде много по-креативен, пластичен и може да намери решение за всякакви ситуации, стига да успее да успокои напрежението и да се опита да измисли нещо ново. Защото за всяко нещо има решение - това не е проблем, а казус, който може да бъде решен. 

Петър Дяксов е управляващ съдружник и маркетинг директор в SEOMAX. Неговият опит в сферата на резултатно-ориентиран маркетинг и SEO - оптимизация на сайтове, започва от 2011 г. Той е организатор на конкурса Digital Stars и е лектор на множество конференции по дигитален маркетинг.

Любомир Атанасов (вдясно) е управляващ съдружник в агенцията и член на борда на фондация Digital4. Организатор е на Годишната конференция за онлайн маркетинг и търговия, както и на проектите Digital4Bulgaria, Bulgarian Digital Week и също е лектор на множество конференции. От 2011 г. е в сферата на SEO и дигиталния маркетинг.