Намеренията са за рехабилитиране на поне 3100 километра

Гражданите ще имат две седмици време да предложат кои пътища трябва да се ремонтират през 2022 г., стана ясно по време на среща в регионалното министерство.

Първоначалните предложения на пътната агенция са за основни ремонти и рехабилитация на около 3100 километра само през тази година. Те ще бъдат извършени с около 2,8 млрд. лв., които ще отпусне бюджетът. Целта е за 4 години

да се ремонтират

основно около

60% от цялата

републиканска

пътна мрежа,

която е около 20 хиляди километра.

Гражданите могат да изпращат предложения и сигнали, включително снимки и видеоматериали, на имейл адрес: [email protected]. Те ще бъдат разгледани и окончателните списъци с пътищата за ремонт ще бъдат публикувани на интернет страниците на МРРБ и АПИ.

Предложенията обаче трябва да са само за републиканската пътна мрежа, т.е. тази,

за която леките

коли трябва да

имат винетки,

а не за общинската, в която обикновено са включени третокласни и четвъртокласни пътища. Те представляват други около 20 хиляди километра, но тези пътища се управляват от съответните общини.

В първоначалните предложения на пътната агенция за тази година се предвижда обновяване на част от Върбишкия проход, основен ремонт на пътя до Варненското езеро, който ще се използва при изграждането на бъдещата магистрала “Черно море”.

От АПИ

планират

ремонтни

дейности и

на участъци от

прохода Шипка,

пътищата за Трявна, Ловеч и местността Узана край Габрово. Набелязан е ремонт и на моста в Севлиево, както и изграждането на нов мост над река Вит при село Гложене, който ще дублира съществуващия исторически мост, който е в лошо състояние.

Основен ремонт е предвиден тази година и на Златишкия проход в частта от Етрополе до Златица, за който вече са получени много сигнали от граждани, че е в лошо състояние.

Ще се направи ремонт и на участък от пътя Монтана - Бойчиновци, както и на този между пернишките села Рударци и Кладница. В Пернишка област

се предвижда и

довършване на

ремонта на

четирилентовия

път между

Драгичево и

Владая,

по който минава част от трафика между столицата и Кулата. Миналото лято бе ремонтирано основно само едното платно, но стоя няколко месеца, без да се пуска в движение, тъй като местниятт КАТ не даде разрешение, докато не се поставят еластични предпазни огради. Тяхното поставяне се забави, тъй като по средата на годината АПИ вече бе похарчила парите за основни ремонти.

В програмата са предвидени ремонтни дейности и на отсечката от магистрала “Тракия” между тунел “Траянови врата” и 66-и км, където асфалтът е силно нагънат и дори полуразрушен и

скоростта на

движение е

ограничена

до 90 км в час

заради лошото състояние на настилката.

До края на годината е реалистичният срок за започване на основен ремонт и на пътищата в българската част на Дунав мост, сочат разчетите на пътната агенция.

Също тази година е предвидено да се обяви обществена поръчка за изработване на проект за изграждане на снегозащитно съоръжение – тип тунел, на прохода Троян – Кърнаре.

В област Видин са предвидени 89 км пътища общо за основен ремонт, в Добрич - 117 км, във Велико Търново - 150 км, от които 71 км за основен ремонт, като са включени и участъци от третокласната пътна мрежа.