Преди Великден обявяват нов голям инвеститор у нас, който произвежда автомобилни компоненти

За юли е планирана първата копка на завода за български електромобили “Некст.е.Го България”. В четвъртък компанията е получила от община Ловеч виза за строителство и предстои да кандидатства за разрешително за строеж, което се очаква да получи в средата на май.

Това разказа за “24 часа” изпълнителният директор на “Некст.е.Го България” и председател на “Аутомотив клъстер България” Любомир Станиславов. “Паралелно ще проведем и търгове за главен изпълнител на проекта. Символично първата копка вероятно ще е през юли - една година, след като обявихме проекта”, допълни той.

В четвъртък Министерството на икономиката и индустрията сертифицира и Индустриален парк “Балкан”, на територията на който ще бъде разположен заводът.

Вече има още един проект в напреднала фаза, който да се реализира в същия индустриален парк - фотоволтаичен парк с големина около 100 мегавата. Той ще е с огромна подстанция и

ще захранва

останалите

компании в

индустриалния парк,

които се очаква да са от автомобилния сектор.

Както “24 часа” писа, “Некст.е.Го България” ще разполага със собствени фотоволтаици - слънчеви панели на покрива, които ще го направят първия напълно въглеродно неутрален в Европа.

Само тези две инвестиции ще бъдат на обща стойност над 250 млн. евро. Размерът на инвестицията на “Некст.е.Го България” ще е над 280 млн. лв., а на фотоволтаичния парк - около 200 млн. лв. Още около 500 декара остават свободни в Индустриален парк “Балкан”, който ще е с обща площ 1400 дка.

Индустриалната зона се изгражда около терен в завод “Балкан” в Ловеч, на който ще бъде разположена и фабриката за електромобили.

В широката си част тя ще е с размер 350 м, а в късата - 250 метра. Предвидена е логистична зона, резервоари за специално гориво, автомивка, тестова писта, паркинг за новите автомобили (Виж илюстрацията)

Теренът на завода е на братята Кирил и Георги Домусчиеви, които държат 49,998% от Next.e.Go Bulgaria. Останалите 50,002% от дружеството са на германската Next.e.Go Mobile.

Амбицията на производителите е възможно най-много части от автомобила да бъдат произведени в България, включително и най-важните алуминиеви компоненти. Това е

иновативната

технология,

която ще се

използва за

българските

електромобили

и ще им осигури 2-3 пъти по-дълъг живот.

През август заводът край Ловеч получи и сертификат за инвестиция клас А от тогавашния министър на икономиката и настоящ премиер Кирил Петков. Обявеният размер на проекта беше 280 млн. лв., но всъщност е доста по-голям.

Нов голям инвеститор, който произвежда автомобилни компоненти, скоро ще дойде в България, разкри още Станиславов. По думите му инвестицията ще се обяви преди Великден, като заводът ще е разположен в Северозападна България. Става въпрос за голяма европейска компания с много заводи, чийто проект в България ще бъде приоритетен.