Онлайн рекламите рекламиращи туризма в България,  чрез големи онлайн платформи като Facebook, YouTube, Twitter ще заобикалят Закона за обществените поръчки (ЗОП).

Това приеха депутатите на първо четене с промени в Закона за туризма с 174 гласа "за". Вносители на законопроекта са Димитър Найденов и група народни представители от ПП-ДБ.

В мотивите, вносителите обясняват, че прилагането на ЗОП не е подходящо, когато се прави национална туристическа реклама в такъв тип мрежи, защото на практика се налага да се използват посредници, тъй като големите онлайн платформи нямат навика да участват в конкурси по ЗОП.

Посредниците от своя страна често обвързват комисионните си с размера на рекламния бюджет, което намалява ефективността на националната туристическа реклама за наличния бюджет, посочват авторите на предложението.

С предложените изменения не се създава изключение за други дейности, свързани с рекламата, като подготовка и управление, а позволява на министъра на туризма да възлага тези дейности отделно от разходите за самата реклама, необвързвайки свързани услуги с рекламния бюджет.

"Трябва да бъдем по-критични и да видим къде този Закон за обществените поръчки в добрия смисъл може да бъде заобиколен. Виждате, че той понякога може да пречи. Невинаги когато го прилагаме е полезен, понякога е много вреден и безсмислен. Заобикалянето му ще облекчи Министерството на туризма", посочи Любен Дилов от ГЕРБ.