В сравнение с двигателите с вътрешно горене, електрическите автомобили имат един недостатък: тяхното производство произвежда по-високи емисии на CO2. Колко километра трябва да измине една електрическа кола, за да компенсира това? 

Според проучване на VDI (Асоциация на немските инженери) използването на електрическа кола е по-благоприятна за климата от използването на кола с вътрешно горене, едва когато е изминала 65 000 километра.  И то при положение, че при зареждането й е използвано зелено електричество. Ако се прави  с обичайния енергиен микс, включително електричество от въглища, този праг се увеличава до най-малко 90 000 километра.

Една от причините за това е, че парниковите газове се генерират по време на добива на суровини, производството на батерии и доставката от Азия. "Колите на ток и хибридите започват с екологична раница при оценката на техния жизнен цикъл поради ресурсоемкото производство на задвижващата технология, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия", казва председателят на компанията Йоахим Дамаски. 

Той подчертава, че рециклирането на суровини литий, никел и кобалт в електромобилността трябва да се подобри. За да се постигне напредък към по-щадяща климата мобилност, трябва да се постигне напредък в разширяването на зелените енергии и установяването на по-малко вредно за климата производство на батерии. Само екологичното производство на батерията и нейните суровини намалява екологичния отпечатък "и прави електрическата мобилност наистина щадяща климата".