Нов доклад на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) разкрива тревожна разлика между текущата наличност на обществени точки за зареждане на електрически автомобили в ЕС и това, което в действителност ще е необходимо за постигане на целите за намаляване на CO2.

Продажбите на електрически автомобили в ЕС са нараснали три пъти по-бързо от инсталирането на зарядни станции между 2017 г. и 2023 г., показва докладът на ACEA. Гледайки напред, ЕС се нуждае от осем пъти повече точки за зареждане годишно до 2030 г., според оценки на индустрията.

Малко над 150 000 обществени зарядни станции са инсталирани миналата година в целия ЕС (по-малко от 3000 на седмица средно), достигайки общо над 630 000.

Според Европейската комисия 3,5 милиона точки за зареждане трябва да бъдат инсталирани до 2030 г. Постигането на тази цел би означавало инсталиране на около 410 000 публични зарядни годишно (или близо 8 000 на седмица) - почти три пъти повече от последната годишна инсталация.

ACEA обаче изчислява, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане. Постигането на това ще изисква инсталиране на 1,2 милиона зарядни устройства на година (или над 22 000 на седмица) - осем пъти повече от сега.