Скоростта, която отчита километража на автомобила, по принцип е по-висока от реалната скорост. "По този начин конструкторите искат да попречат на шофьорите да бъдат глобени за превишена скорост", казва Филип Райлант, говорител на федерацията за мобилност TRAXIO в Белгия. "Точната граница на грешка зависи от много фактори. Не само, че всяка марка автомобили има различни граници на грешка, това може да е различно и за различните модели или типове двигатели на тези марки."

В последните седмици в Белгия се разразява спор между шофьори и специалсти с колко трябва да се кара по магистралите, след като от правителството официално съобщиха, че толеранса е 6 процента - т.е. при разрешени 120 км/ч максимална скорост в страната, водачите ще бъдат санкционарин от 129 км/ч нагоре.

Производителите на автомобили също намират за неуместно да съобщават относно използваните граници на грешка при отчитането на одометъра. Те не искат да получават претенции от шофьори, които са получили глоба за превишена скорост и оспорват разликата между реалната скорост и скоростта на километража.

"Редица други фактори също играят роля", казва Райлант. "Например налягането в гумите, но също и джантите и гумите, които се отклоняват от стандартния размер, влияят върху скоростта, която отчитате на брояча. И когато пътят се спуска, вашият круиз контрол не винаги може да гарантира постоянна скорост."

За тези, които държат да знаят с по-голяма точност с каква скорост карат се препоръчват навигационни приложения като Waze и Google Maps. "Те наистина са малко по-прецизни, но не са 100 процента точни за измерване на скоростта", добавя белгийският специалист.