Преди промоциите стоките стрували по-евтино

Комисията за защита на конкуренцията е открила производство за нелоялна конкуренция срещу сайта за модни стоки “Фешън дейс”, става ясно от съобщение на сайта на КЗК. Ведомството се е самосезирало заради промоция за великденските празници.

Кампанията предоставяла на клиентите 25% отстъпка за всички продукти, при поръчка над 130 лв. и след въвеждане на промокод.

Според КЗК обаче цените на стоките били по-ниски непосредствено преди намалението, а в конкретните дни били значително завишени.

Така например според разпечатка на комисията от 27 април боти и сандали на марката Zee Lane стрували по 119,90 лв. в периода на празничното намаление 25-30 април 2016 г.

Цените на същите продукти непосредствено преди промоцията били по 82,90 лв., сочи справка на КЗК от 24 април.

Същото нарушение е установено и за два модела сандали от марката Clarks. Цените им били съответно 136,90 и 106,90 лв. в дните на намаление, а преди това по 97,90 лв. и 77,90 лв.

Според антимонополния орган така се заблуждавали потребителите, че дадена стока не може да бъде купена по-изгодно от сайта “Фешън дейс” извън дните на намаление или пък да бъде намерена на по-ниска цена в друг сайт.

Предстои експертите на Петко Николов да проучат дали действията на “Фешън дейс шопинг” ЕООД, която е собственик на сайта, са недобросъвестна търговска практика.

Зарена Кънчева, брандмениджър за България на “Фешън дейс”, обясни пред “24 часа”, че са започнали вътрешна проверка по случая. Компанията ще излезе с позиция, след като от КЗК се произнесат официално.

Групата “Фешън дейс” е създадена в Швейцария през 2009 г. Тя оперира в България, Унгария и Румъния. През октомври 2015 г., бе купена от еМАГ, един от големите електронни магазини у нас. Той вече беше глобен от КЗК за подобно нарушение и заблуждаваща реклама по време на Черния петък. Санкцията беше малко над 551 хил. лв. Тогава собственикът на магазина - румънската “Данте интернешънъл”, бе обвинена, че е заблудила потребителите, че еМАГ прави “най-големите” намаления и продава продуктите на “най-изгодни” цени. В същото време в деня на промоцията цените на стоките, които тя обхваща, се повишавали.