Победителите в EFFIE БЪЛГАРИЯ 2016 - най-престижния фестивал, който мери ефективността на рекламите, бяха обявени на официална церемония на 7 юни. Конкурсът, чието 9-о издание завърши, традиционно отличава най-значимите постижения в маркетинговите комуникации

Сред 19-те финалисти тази година бяха връчени 4 златни, 4 сребърни и 5 бронзови награди Effie. Най-много от тях - 2 златни и 3 сребърни, отидоха при рекламната агенция Saatchi & Saatchi.

Наградите в категория „Стоки“ бяха връчени от Красимир Гергов. Победителите са:

Златна награда Effie за "Ретрото пак е на мода" на "Загорка", създадена от Saatchi & Saatchi. Сребърната награда е за "Истинските неща" на "Карлсберг", направена от Noble Graphics. Бронзовата награда е за агенция "Нитрам" и "Краварката в левия ъгъл".

Наградите в категория "Услуги" бяха връчени от Павел Станчев, главен изпълнителен директор на "Би Ти Ви Медиа Груп". Златната е за агенция Ogilvy Group и за рекламата й "Балкон Турист" на ИКЕА. Сребърната е на Saatchi & Saatchi за "Вкусният хляб не стига цял до вкъщи" на Lidl България. Бронзовата е за The Smarts и клипа "Мтел безкрай".

В категория „Корпоративни комуникации“ победителите получиха статуетките си от Кирил Хаджидинев, председател на Българската асоциация на рекламодателите.

Златната награда е за Saatchi & Saatchi и кампанията "Свежест" на Lidl България. Бронзовата е за "25 години Пощенска банка" на ББДО Груп/Графити ББДО.

В тази категория има още една бронзова награда за ББДО Груп/Проксимити София и кампанията "Историята продължава" на "Каменица".

В категорията промоции наградите са златна за "Публисис София" и клиента й JTI Bulgaria и сребърна за Saatchi & Saatchi и Philips TV.

В категорията социална, медийна, политическа няма златна награда. Сребърната е за Saatchi & Saatchi и "Арт Колекция Николай Неделчев". Бронзовата е за ДДБ София и "Мото Пфое".

Всяка кампания, която е получила награда или е финалист в Effie България 2016, се включва в класацията на Effie Еffectiveness Index. Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите в различните държави по света и публикува класация на най-ефективните компании и марки. Това е и най-важното класиране в маркетинговата и рекламната индустрия като цяло.

Effie България, следвайки правилата на Effie Worldwide, обяви и ранглиста на най-ефективните агенции, клиенти и търговски марки, на база резултатите от конкурса.
Агенцията, подала заявка за участие, клиентът и търговската марка, получават – Gold Effie (8 точки), Silver Effie (6 точки), Bronze Effie (4 точки), Финалист (2 точки). Агенциите, ангажирани в кампанията и отбелязани в заявката, получават половината от тези точки.