Пламен Петров: И да бъркаш много нещо често, по-добре бъркай, иначе няма как да се научиш

Индустриален кетъринг в Стара Загора е създаден през 2002 г. Екипът е съставен от 100 човека. Те приготвят ястия за различни събития, които обикновено са между пет и десет за седмица. Осигуряват и храна за големи фирми, като изцяло се съобразяват с желанието на своите клиенти.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Случайно започнахме. Взехме обект, наехме трима човека персонал и леко по леко нещата се случиха.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Естествено човешко качество е човек да се движи напред. Имаме желание за работа и да постигаме нови и нови неща.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Съдружникът ми е важен, с него сме приятели, свикнали сме си и се разбираме в работата.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Все по-трудно се намират свестни хора и такива, на които им се работи. Проблемът е, че има хора, които не искат да работят, но да вземат пари. Това е част от младото поколение. Ние имаме готвачи, които са на над 70 години, пенсионери, но работят с огромно желание. Все по-малко млади хора се намират и това е проблем и за други сфери. Не са свикнали на работа, едно време хората са се учили от първия ден да работят. Два милиона българи ги няма вече, по-голямата част от тях са кадърните.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Както казваше едно време дядо ми, по-добре да работиш нещо, от което няма полза, отколкото да стоиш и да чакаш нещо да се случи. И да бъркаш много нещо често, по-добре бъркай, иначе няма как да се научиш. Дори и да сбъркаш десет пъти, следващият ще бъде успешен.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Трудно мога да преценя. Времето ще покаже. Иска ми се по-голямо спокойствие в работата. По-лесно да се постигат нещата, защото в момента с много труд и неприятности се случва всичко.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.