Комисията за защита на конкуренцията е глобила дигиталната медийна група "Нет инфо" със 101 600 лв. за нелоялна конкуренцията, става ясно от регистъра на КЗК. 

Глобата, която ще трябва да заплати „Нет инфо“, е в размер на 1% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2015 г. Освен това компанията ще трябва да заплати направените по производството разноски в размер на 2900 лв.

Регулаторът е сезиран по сигнал на "Изидас" ЕООД, която твърди, че "Нет инфо" е подвеждала потенциалните клиенти като е използвала рекламното послание „Adwise - най-добрата услуга за контекстна реклама в България”.

Според "Изидас" контекстна или контекстуална реклама са названия на една и съща услуга. Тази услуга, както и "Нет инфо" в своите общи условия е определил, представлява: „реклама, основаваща се на принципа за съответствие на съдържанието на рекламните материали със съдържанието на съответната интернет страница, визуализирана от потребителя, на която се появява рекламният материал". Услугата се извършва чре използване на принципа „ключови думи“.

Контекстна/контекстуална интернет реклама се предлага на българския пазар и от двете компании, така и от други доставчици, в това число и от Google, чрез системата AdWords. Затова и "Изидас" смята, че не е редно "Нет инфо" да рекламира услугата си като най-добрата.
В сигнала се посочва, че въпреки че липсва посочване на „по- малко добра услуга”, използването на превъзходна степен води до внушение, че
такава принципно съществува. Освен това преценката „най-добра услуга” в дадена област следва да бъде дадена от потребителите.