Испанската компания Roca отбеляза 100-годишнината от създаването си в четвъртък вечерта, като показа обновената експозиция “Hello future” в изложбената зала на компанията на столичния булевард “Мария Луиза” 16. Сред експонатите, които се продават и в България, са много продукти от т.нар. smart клас. Представянето бе последвано от стилно парти в Музея за история на София, на което присъстваха Серхио Кастро, изпълнителен директор на Roca за Югоизточна Европа, Ники Кънчев, Теодосий Спасов, млади архитекти и дизайнери, партньори, гости.

Маркетинг мениджърът на Roca за България и Югоизточна Европа Веселин Симов показа на гостите новите тоалетни In-Wash, Multiclean, In-tank и Clean Rim, както и концепцията за бани Inspira и новото поколение смесители за вода.

Безспорно най-силно впечатление на гостите направи колекцията за бани Inspira, която е разработена в три варианта, като всеки от тях може свободно да се комбинира с останалите. Всички санитарни части в тези умивалници и бани са направени от новия материал Fineceramic, който е 40% по-лек от обикновената керамика и 30% по-здрав от нея.

Тоалетните In-Wash, част от колекцията Inspira, са разработени от международен екип дизайнери и инженери. Те се адаптират към индивидуалните нужди на потребителя и осигуряват хигиена без тоалетна хартия или мокри кърпички, само с вода. Тоалетната включва дистанционно управление, което е напълно интуитивно, като притежава и сензор за засичане на потребителя, който блокира функциите по измиване и подсушаване, когато седалката е свободна. Върховете на дюзите се самопочистват преди и след употреба с филтрирана вода.

“Тоалетните In-Wash са така направени, че могат да се интегрират в бани и тоалетни с всякакви пространства и пестят много място”, разказа Симов. Тези тоалетни, както и тоалетните от типа Clean Rim (без ринг) са така конструирани, че пестят и вода, като същевременно гарантират максимална хигиена и комфорт.

След представянето на новостите бе изтеглена томбола и архитект Анастасия Кашева спечели душ-колона Even-M.

На партито пък бяха представени творби на млади дизайнери, възпитаници на Националната художествена академия, които участват в проекта ЕВРОПА – sui generis. Испанската компания подкрепя навсякъде по света млади таланти в сферата на архитектурата и интериорния дизайн.

Roca е създадена като семейна фирма от едноименната фамилия в Испания през януари 1917 година. Първата им фабрика е построена в Барселона. През следващите години Roca се разраства до мултинационална компания, която има над 22 000 служители по целия свят, 78 завода и оперира в над 170 държави. Произвежда продукти за баня, подови и стенни керамични облицовки. През годините Roca е създала редица иновации, нейно изобретение е например тоалетната тип “моноблок”. През 1999 г. компанията купи фабриката за санитарен фаянс в Каспичан и я превърна в най-модерното предприятие по рода си на Балканите. В нея освен продукти с глобалната марка Roca, се произвежда и добре познатата българска марка Fayans, а изделията, излезли от фабриката на Рока България, се продават с успех в цял свят. (24часа)