Росен Желязков: След 2 години ще имаме автоматичен обмен на данни между ведомствата

  • 0
authorАвтор: Христо Николов

Росен Желязков: След 2 години ще имаме автоматичен обмен на данни между ведомствата

-Господин Желязков, беше ли спрян в изборния ден на последните парламентарни избори достъпът до сайтове на български държавни институции от чужбина? Как се държеше трафикът в този ден и такава ли ще бъде практиката занапред, след като при предните избори излязоха съмнения, че е имало атаки от чужбина.

-Никой не е обещавал да спира достъпа от чужбина в този ден. Това е една тактическа мярка, която по принцип не се обявява. Мога да кажа само, че нямаме данни за повишен трафик в деня на парламентарните избори. Искам да подчертая, че по принцип такива атаки не подлагат по никакъв начин под съмнение резултатите от изборите. Тъй като самото броене на гласовете е офлайн. Атаката е просто един психологически инструмент. Особено ако се атакува преднамерено и систематично.

-Според Вас какъв е обозримият срок за въвеждане на електронната идентичност в България и кога биха могли да отпаднат различните видове идентификатори за гражданите и бизнеса, които сега са много и са различни за всеки вид дейност?

-В Закона за електронната идентификация ясно са посочени органите, които упражняват правомощия по въвеждането и функционирането на националната схема за електронна идентификация. Министърът на вътрешните работи е националният орган по електронната идентификация, след като тя бъде въведена. Нашата агенция ще бъде автентификатор, този, който удостоверява електронната идентичност при търсенето на определена е-услуга. Самият процес по изграждането на националната схема, ще е резултат от проект на МВР по линия на Оперативна програма „Добро управление“ и трябва да се случи през 2018 г.

Проектът всъщност вече е тръгнал, техническата спецификация е готова. А и графикът е предвиден в Пътната карта към Стратегията за развитие на е-управлението.
И ще съвпадне по всяка вероятност с процеса по издаване на новите документи за самоличност. Не че това ще бъде задължителният носител на електронния идентификатор, тъй като се търси технологична неутралност. Самият идентификатор може да бъде интегриран в други карти, като например банкови, в смартфон или друго. Няма да има задължително привързване само към един вид технология.

Не самият идентификатор обаче е съществен, важна е електронната идентификация. Тя дава възможност на всяко лице, навършило 14 години, да заявява своята самоличност във виртуалното пространство. Тоест, възможностите са доста по-широки. Разбира се този проект ще бъде свързан с редица други, защото е-идентификацията е само средството за легитимиране във виртуалното пространство. Но оттук следват много други възможности и резултати, които са в интерес на гражданите, на бизнеса и на самите администрации.

-А сегашните ПИК-ове, ПИН-ове и прочие кодове, с които гражданинът се заявява пред различните администрации, поетапно ли ще отпаднат?

-Тези средства за идентифициране на определен субект при предоставянето на е-услуги не са в противоречие с процеса по въвеждане на единен електронен идентификатор. Няма пречка те като частен случай да бъдат съобразени с този процес и да продължат да се ползват паралелно. По този начин ще се осигури плавно преминаване към по-сигурни средства за идентификация до момента, в който самият упълномощен субект не избере кое в неговия делник или в неговия търговски оборот е по-функционално. Хубаво е все пак, когато едно нещо работи и се ползва, да не го захвърляме.

Знаете, че имаше дискусия за пръстовите отпечатъци в болниците, например или за електронната здравна карта – всичко това е част от процеса по въвеждането на е-идентификацията от гледна точка на технологичната неутралност. Т.е. тя ще може да обслужва далеч повече неща, когато бъде въведена, отколкото да я ползваме само за административни електронни услуги.

-А рано ли е да питам дали електронната идентификация ще е безплатна?

-Би трябвало, ако следваме разбирането за тарифиране на административните услуги, тя да струва само разходите по предоставянето й. А тъй като не вярвам да ангажира голям производствен ресурс, не очаквам да е нещо повече от малка такса. Прекалено рано е, разбира се, да се говори за това, но ако електронният идентификатор бъде интегриран в документ за самоличност, би трябвало цялата услуга да струва колкото струва документът плюс разходите за чипа.

-Какво обаче правим с електронните услуги, независимо дали са държавни или общински?

-Знаете, че под названието „административно обслужване“ у нас се нароиха режими и тежести, които не представляват никаква услуга. А са обстоятелство, утежняващо положението на задължените да ги ползват лица. В момента има над 2500 такива „услуги“, от които близо 1100 са „режими“, вписани в административния регистър. Думата „услуга“ е разбира се самооценка на администрацията, която ги е въвела.

От дълги години в България се лансират всякакви мерки за ограничаване на административното регулиране. Много режими са премахнати, но на мястото на един премахнат често се появяват два други. Самото законодателство у нас даде възможност, когато се искат доказателствени материали за едно или за друго, бремето да се мултиплицира.

Затова нашето разбиране не е съответните административни услуги просто да станат електронни. Да превърнем хартиен процес в електронен също е тежест.

Основният принцип е един процес да е електронен по подразбиране, да е създаден като такъв и да е вътрешна работа на администрацията. Вас не ви интересува какви документи се разменят между ведомствата, интересува ви резултатът от това, нали?
Да вземем за пример удостоверителните услуги, които са около 60% от всички. Те просто превръщат гражданите в куриери между отделните администрации. За да постигне нещо, гражданинът трябва да занесе на едно място някакви документи, за чието издаване преди това се е молил на друго място. И всичко това, за да удостовери някакво обстоятелство, което се съдържа в регистъра на едно учреждение.

-И какво според Вас може да се направи срещу това?

-Тези удостоверителни „услуги“ трябва да се превърнат във вътрешноадминистративен процес. А това ще се случи само след като се изгради автоматичният обмен на данни между отделните регистри, които се поддържат от МВР, от МРРБ, от финансовото министерство, Агенцията по вписванията и т.н.

-В какъв срок виждате това нещо?

-Това го виждам изградено и действащо в рамките на около две години, считано от сега. В момента нашата агенция, съвместно с ГРАО, изпълнява проект за надграждане на регистрите по гражданско състояние.

-Чувал съм Ви обаче да се оплаквате, че ведомствата у нас се държат като феодални владетели на данните, които са събрали от гражданите и бизнеса и по никакъв начин не желаят да ги споделят с друг. Какво може да се направи срещу такова отношение?

-Почти няма административна структура, която да не поддържа голям масив от данни. Тези данни обаче не са собственост на ведомството, което оперира с тях, а на лицата, от които са събрани. Те не са нито на МВР, нито на МРРБ, нито на която и да е друга институция. Липсва обаче убеденост, че извън стените на едно ведомство и извън неговите вътрешни правила тази информация може да бъде опазена от престъпен интерес. Това води до капсулиране на информационните масиви.

-А ние всъщност можем ли да гарантираме, че свързвайки отделните регистри, информацията в тях ще бъде опазена?

-Правилото трябва да бъде, че всяка информация освен тази, която е класифицирана, би трябвало свободно да се обменя, съгласно Закона за електронното управление, при спазване на изискванията за защита на личните данни. Тях трябва да опазим и затова правилата ще предвиждат, че при подаване на заявление от гражданина, данните ще следват самото заявление. А гражданинът трябва да бъде информиран по електронен път, че данните за него са поискани от друго ведомство и ще бъдат предоставени.

Като говорим за административни услуги обаче, трябва да знаем, че не всички задължително трябва да са електронни. Те трябва да се приоритизират и да се даде предимство на онези, които имат голям оборот, защото те имат най-значително въздействие върху усещането за по-добро административно обслужване.

Например, има местни власти у нас, които са въвели по проект електронен вариант на услугата регистрация на пътно превозно средство с животинска тяга. Колко според вас е използваемостта на такава е-услуга?

Тези услуги трябва да се организират на принципа на епизоди от живота и бизнес събития. Това е моделът, който се опитваме да изградим, като променяме сегашния. По този признак вие като заявител на определен административен резултат ще се интересувате само от крайния резултат, а не от процесите, които стоят зад него.

Например, искате да започнете бизнес и не ви интересува какви документи трябва да ви издаде една или друга администрация. Затова административната услуга не може да бъде документ от НОИ, документ от НАП и какво ли още не, а регистрацията на фирмата. Вие заявявате като услуга регистрация на фирма и не ви интересува кое ведомство какъв документ трябва да издаде за целта.

Купувате имот или кола, ражда ви се дете или искате разрешение за строеж. При последното би трябвало от вас да се иска само да предоставите своя инвестиционен проект, а всички съгласувания администрацията да извършва служебно.

Но сам разбирате, че разковничето не е в това да налагаме този модел насилствено. Защото всяка трансформация на модел е свързана с определени затруднения за обекта на трансформацията, което естествено предизвиква съпротива.

-Отговорът точно на този въпрос не го виждам – как ще постигнем такъв модел и то още докато сме живи?

-Знаете, че в платформите на политическите партии темата за подобряване на административното обслужване е широко застъпена. Така че ние бихме се включили активно в обсъждане на законодателна инициатива за промяна на сегашния модел.

-Промените в Закона за електронното управление от лятото на 2016 г., с които всъщност бе създадена вашата агенция, достатъчни ли са засега или и в тях се налагат промени?

-Налагат се редица промени, доколкото всички регулирани отношения в различни сектори са в различни специални закони. Там, където в специален закон са предвидени, например, хартиени процеси, това не може да бъде преодоляно с постановките на Закона за електронното управление. Но това е въпрос на техника и на законодателна воля. Не е чак толкова трудно да се изменят някои закони.

Трансформацията ще се случи, по-важното е дали ще бъде добре управлявана. Използването на електронни процеси във всички сфери на живота е нещо неотменимо и по-добре e да управляваме тези процеси, а не да се сблъскаме с бъдещето неподготвени.

-При назначаването Ви казахте, че ще се правят облачни услуги за държавната администрация. Случва ли нещо по тази дейност?

-Облачните услуги се развиват стремглаво. Страните с напреднало развитие на е-управлението вече са направили такива решения. Защото облакът дава възможност за групиране на множество разпръснати информационни системи и създава възможност за тяхното по-добро управление и по-добра защита. Както и за пестене на огромни ресурси.
Създаването на държавен частен хибриден облак е един от проектите, заявени за изпълнение в Пътната карта за реализиране на Стратегията за развитие на електронното управление. Това ще даде възможност да има публичен елемент и частен компонент за чувствителните системи като правосъдие, например, и други.

Важното за реализирането му са резултатите от една цялостна инвентаризация на ИКТ ресурсите, което включва не само наличния хардуер и софтуер, а и лицензионните практики и политики, както и разходите за поддръжка на системите.

-Не знам дали си давате сметка, че ако ИТ секторът в България има някакви успехи, то те са въпреки политиката на държавата, а не благодарение на нея?

-Давам си сметка, разбира се. В България никога не е имало държавна стратегия за ИТ сектора. По принцип държавата би могла да се намеси в един отрасъл само ако там има проблеми, които е способна да разреши. Там, където нещо се развива и работи добре, по-добре е държавата да не се меси.

Фактът, че България има един добър интернет профил, например, се дължи на факта, че при него никога не е имало каквато и да е регулация. Нямаме компетенции по отношение на това, но бъдете сигурен, че дори да имахме, нямаше да предприемем нищо, след като нещата се развиват добре.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Европа ще бъде разделена на нови часови зони

Европа ще бъде разделена на нови часови зони

Няколко варианта на нова карта на часовите зони в Европа се разглеждат в работните групи на ЕК заради премахването на смяната на часовото време. Това заяви зам.-министърът на енергетиката Жечо Станков по време на заседание на парламентарната комисия по европейски въпроси и контрол на европейските фондове.

Wizz Air въвежда нови правила за багажа от 1 ноември

Wizz Air въвежда нови правила за багажа от 1 ноември

Авиокомпания Wizz Air въвежда от 1 ноември нова политика за багажа на пътниците в името на това качването на самолета да става по-бързо и да се избегнат случаи на забавяне на полети заради подреждане на ръчния багаж, съобщи "Дневник". На всички полети на Wizz Air вече ще може безплатно да се качва само багаж с размери 40 x 30 x 20 сантиметра

През 2019 година се очаква реален ръст на пенсиите от 3,1 на сто

През 2019 година се очаква реален ръст на пенсиите от 3,1 на сто

Очаква се ръст на пенсиите от 3,1 на сто през 2019 година при прогнозирана стойност на средногодишната хармонизирана инфлация за 2019 година от 3 на сто. Това е заложено в проекта на Закон за бюджета на Държавното обществено осигуряване за 2019 година, научи БТА от социалните партньори. Проектобюджетът ще се разглежда на Надзорен съвет на НОИ в

Пети софийски  мол смени  собственика си

Пети софийски мол смени собственика си

“България мол”, който се намира на пресечката между булевард “България” и улица “Тодор Каблешков”, стана петият поред търговски център в столицата, който сменя собственика си в рамките на последната година. Сделката е станала между септември и октомври и след нея фирмата собственик на мола - “България булевард холдинг”,

15 523  са заможните българи с по над 106 800 лева за година

15 523 са заможните българи с по над 106 800 лева за година

1 657 906 милиона си докарват по 6120 лева 15 523 души са официално заможните в България. Те са декларирали пред НАП, че за 2017 г. са заработили над 106 800 лв. Общата сума на платените от тях налози е 447 557 лв. Доход между 90 000 и 106 800 лв. са декларирали 4506 човека. Парите, влезли в семейната хазна на 6 967-ма,

ТЕЦ “Марица-изток 2”  трябва да плати  460 млн. или затваря (Обзор)

ТЕЦ “Марица-изток 2” трябва да плати 460 млн. или затваря (Обзор)

460 млн. евро ще трябва да плати за емисии ТЕЦ “Марица-изток 2”, ако цената на емисиите се запази 25 евро на тон. В началото на годината тя беше 8 евро. Това заяви министърът на енергетиката Теменужка Петкова след заседание на ресорната комисия в парламента. Ако емисиите не бъдат купени, според европравилата тецът трябва да спре работа.

Над 1500 са си купили стаж за пенсия през първите 6 месеца на 2018 г.

Над 1500 са си купили стаж за пенсия през първите 6 месеца на 2018 г.

Над 1500 са си купили у нас стаж за пенсия през първите шест месеца на годината. Броят им е намалял значително в сравнение с 2017 г., когато за недостигащ стаж са платили над 5000, съобщи БНТ. От НОИ изчисляват, че заради увеличението на минималния осигурителен доход и повишаването на вноската за пенсия с 1% през тази година цената за 1 месец стаж

Менда Стоянова: Данъкът за колите се вдига до 30%

Менда Стоянова: Данъкът за колите се вдига до 30%

Бизнес и одитори в спор за проверките в малките фирми Пакетът промени в данъчните закони мина на първо четене в бюджетната комисия на парламента във вторник. Дебати очаквано предизвикаха заложените в закона за местните данъци и такси нова методика за облагане на колите и пресичане на злоупотребите с отстъпката за основно жилище.

Кораб за 50 000 лева продадоха на
търг великотърновските данъчни

Кораб за 50 000 лева продадоха на търг великотърновските данъчни

За първи път бе продаден на търг кораб, отнет през 2017 г. в полза на държавата - , съобщиха от НАП - Велико Търново. Данъчните от великотърновската дирекция продадоха през август т. г. кораба „Bolkan Princess“ /„Балканска принцеса“/, след отнемането му от КОНПИ /Комисия за отнемане на незаконно придобито имущество/.

Фалира търговският гигант "Сиърс" - магазинът, който промени Америка

Фалира търговският гигант "Сиърс" - магазинът, който промени Америка

132-годишната търговска компания "Сиърс" е подала документи за банкрут. Тази верига бе известна като "Магазинът, който промени Америка". През последните месеци обаче дълговете започнали да се трупат с огромна скорост и в понеделник не е покрито плащане на стойност от 132 милиона долара. "Сиърс" става поредният търговски гигант,

Най-коментирани

Нова държавна агенция ще бори войната по пътищата (Обзор)

Нова държавна агенция ще бори войната по пътищата (Обзор)

Малина Крумова ще я оглави, там ще работят около 60 души Държавна агенция за пътна безопасност, подчинена на Министерския съвет, обяви в сряда вицепремиерът Томислав Дончев по време на конференция в Интер Експо Център. Ще я оглави Малина Крумова, която беше зам.-министър на регионалното развитие. Постът ѝ ще бъде зает от бившия регионален

Хонконг може да играе важна роля в инфраструктурното финансиране в рамките на „Един пояс, един път"

Хонконг може да играе важна роля в инфраструктурното финансиране в рамките на „Един пояс, един път"

Вчера в Хонконг се проведе форум за финансирането на инфраструктурни проекти в рамките на „Един пояс, един път". Участниците от финансови и други среди от континенталната част и специалния административен район постигнаха консенсус: Хонконг притежава специално преимущество благодарение на политиката „една страна с два строя ",

Ангелкова: За цяло лято имаме само 2 жалби срещу шума

Ангелкова: За цяло лято имаме само 2 жалби срещу шума

През цялото лято има подадени само 2 официални жалби срещу шум в български хотели. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова на пресконконференция в София. След края на активния летен сезон министерството е пратило над 800 писма до хотели по българското Черноморие, в които им е задало въпрос колко и какви жалби са получени през сезона.

Кристалина Георгиева: България е на 44-о място по Индекс на човешкия капитал

Кристалина Георгиева: България е на 44-о място по Индекс на човешкия капитал

България е на 44-о място по Индекс на човешкия капитал, каза главният изпълнителен директор на Световната банка Кристалина Георгиева днес по време на видеопресконференция за български медии, след края на годишните срещи между Световната банка и МВФ в Индонезия, предава БТА. Индексът се определя на базата на критерии, свързани със здраве, училище,

Менда Стоянова: Данъкът за колите се вдига до 30%

Менда Стоянова: Данъкът за колите се вдига до 30%

Бизнес и одитори в спор за проверките в малките фирми Пакетът промени в данъчните закони мина на първо четене в бюджетната комисия на парламента във вторник. Дебати очаквано предизвикаха заложените в закона за местните данъци и такси нова методика за облагане на колите и пресичане на злоупотребите с отстъпката за основно жилище.

Бизнесът иска повече пари за национална 
туристическа реклама

Бизнесът иска повече пари за национална туристическа реклама

Представители на туристическия бизнес предлагат средствата за национална туристическа за 2019 г. да бъдат около 32 млн. лева спрямо сегашните 14 млн. лева с промяна на начина на формиране на бюджета за такава дейност, съобщи БТА. Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова съобщи, че организацията,

Фандъкова: "Джи Пи Груп" няма да прави ремонта на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III"

Фандъкова: "Джи Пи Груп" няма да прави ремонта на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III"

"Джи Пи груп" се оттегля от процедурата за ремонт на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III". Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова при проверката на ремонта на градината "Св. Климент Охридски". Компанията беше класирана на първо място, но процедурата все още не е приключила и не сме сключили договор.

ТЕЦ “Марица-изток 2”  трябва да плати  460 млн. или затваря (Обзор)

ТЕЦ “Марица-изток 2” трябва да плати 460 млн. или затваря (Обзор)

460 млн. евро ще трябва да плати за емисии ТЕЦ “Марица-изток 2”, ако цената на емисиите се запази 25 евро на тон. В началото на годината тя беше 8 евро. Това заяви министърът на енергетиката Теменужка Петкова след заседание на ресорната комисия в парламента. Ако емисиите не бъдат купени, според европравилата тецът трябва да спре работа.

Wizz Air въвежда нови правила за багажа от 1 ноември

Wizz Air въвежда нови правила за багажа от 1 ноември

Авиокомпания Wizz Air въвежда от 1 ноември нова политика за багажа на пътниците в името на това качването на самолета да става по-бързо и да се избегнат случаи на забавяне на полети заради подреждане на ръчния багаж, съобщи "Дневник". На всички полети на Wizz Air вече ще може безплатно да се качва само багаж с размери 40 x 30 x 20 сантиметра

Съдът в Кипър ще заседава по делото за фалита на застрахователя "Олимпик"

Съдът в Кипър ще заседава по делото за фалита на застрахователя "Олимпик"

Окръжният съд в Никозия ще заседава по делото за фалита на кипърския застраховател "Олимпик", предаде БНТ. Съдебният процес е от ключово значение за всички български потребители, чиито застраховки „Гражданска отговорност" изгоряха, след отнемането на лиценза на дружеството и бяха принудени да си купят нови.

Защо инфлацията расте, а лихвите - не

Защо инфлацията расте, а лихвите - не

Две са основните причини за увеличението на цените - петролът и ръстът на заплатите Годишната инфлация през септември спрямо същия месец на предходната година е 3,6%. Много ли е това? От една страна, 3,6% годишна инфлация е най-висок темп от 5 г. насам – но трябва да си припомним, че по това време отчетохме и най-дългия период на дефлация в

8,9% ръст на инвестициите

8,9% ръст на инвестициите

“През 2018 г. очакваме реален растеж от 8,9% на инвестициите в структурата на БВП. Надеждата ни е през 2019 г. той да е 9,5%”. Това заяви зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов по време на конференция за индустриални имоти София. Борисов допълни, че България се утвърждава като една от най-конкурентните инвестиционни дестинации в Югоизточна

Менда Стоянова: Данъкът за колите се вдига до 30%

Менда Стоянова: Данъкът за колите се вдига до 30%

Бизнес и одитори в спор за проверките в малките фирми Пакетът промени в данъчните закони мина на първо четене в бюджетната комисия на парламента във вторник. Дебати очаквано предизвикаха заложените в закона за местните данъци и такси нова методика за облагане на колите и пресичане на злоупотребите с отстъпката за основно жилище.

Камарата на строителите в България: Искаме срещи с президента, председателя на НС и премиера

Камарата на строителите в България: Искаме срещи с президента, председателя на НС и премиера

Камарата на строителите в България иска спешни срещи с президента, председателя на Народното събрание и премиера на страната, за да изрази недоволството си от използването на целия бранш за предизборни цели. Категорично не сме съгласни съдбата на 250 000 души и техните семейства, които са свързани с нашия бранш да се използват за политически цели,

В Гуанджоу бе открито 124-то изложение за внос и износ

В Гуанджоу бе открито 124-то изложение за внос и износ

Вчера в Гуанджоу бе открито 124-то изложение за внос и износ. Броят на участващите в него вносители продължава да нараства, а нивото за специализация и интернационализация на изложението за внос се повишава стабилно съобщава bulgarian.cri.cn Говорителят на изложението в Гуанджоу Сиу Бин заяви, че от началото на тази година,

Китай с най-много преки чуждестранни инвестиции през първата половина на годината

Китай с най-много преки чуждестранни инвестиции през първата половина на годината

Китай е бил най-големият получател на преки чуждестранни инвестиции (ПЧИ) през първата половина на 2018 г., привличайки приблизително 70 милиарда щатски долара входящи потоци, според последния мониторинг на инвестиционните тенденции, публикуван в понеделник от Конференцията на ООН за търговията и развитието (UNCTAD). Това съобщиха от bulgarian.cri.

Хонконг може да играе важна роля в инфраструктурното финансиране в рамките на „Един пояс, един път"

Хонконг може да играе важна роля в инфраструктурното финансиране в рамките на „Един пояс, един път"

Вчера в Хонконг се проведе форум за финансирането на инфраструктурни проекти в рамките на „Един пояс, един път". Участниците от финансови и други среди от континенталната част и специалния административен район постигнаха консенсус: Хонконг притежава специално преимущество благодарение на политиката „една страна с два строя ",

Дизелът най-скъп от 3 г. въпреки атаката срещу колите на нафта

Дизелът най-скъп от 3 г. въпреки атаката срещу колите на нафта

Вече е 2,40 лв. Горивата с 30 ст. нагоре за година 2,40 лв. стигна средната цена на дизела по големите вериги бензиностанции, показа проверка на “24 часа”. Това е най-високата му стойност от 3 години насам. Поскъпването е факт въпреки атаките срещу колите на дизел, рестрикциите за движението им в редица градове на Европа и новите изисквания за

Инфлацията с нов рекорд, стигна 3,6%

Инфлацията с нов рекорд, стигна 3,6%

За първи път през октомври повишението на цените на пшеницата в края на лятото се отрази чувствително върху инфлацията, която на годишна база вече стига рекордните 3,6%, личи от данните на НСИ. Групата на хранителните стоки отбелязва най-голямо поскъпване в сравнение с предния месец - 1,5%, като това се дължи главно на хляба, който поскъпва с 4,

Фандъкова: Обявяваме нова процедура за трамвайните трасета

Фандъкова: Обявяваме нова процедура за трамвайните трасета

Столична община прекратява процедурата за избор на изпълнител за реконструкцията на релсовия път по бул. „Цар Борис III“ поради получен отказ от класирания на първо място участник „Джи Пи Груп“ АД. Това написа във фейсбук кметът на София Йорданка Фандъкова. В най-кратки срокове ще обявим нова процедура за избор на изпълнител по Закона за