Банката с награда в класацията Superbrands

Нетната печалба на Първа инвестиционна банка за деветте месеца на 2017 г. е 63,914 млн. лв., което, с 4,890 млн., или 8% повече от същия период на 2016 г. Това показва финансовият отчет на банката, публикуван на фондовата борса.

Общите приходи от банкови операции за деветмесечието на тази година възлизат на 300,385 млн. лв. Нетният лихвен доход е в размер на 197,825 млн., а този от такси и комисиони е 76,413 млн. лв.

Балансовото число на ПИБ към 30 септември достига 8,806 млн. лв. и по този начин банката запазва мястото си сред водещите в българската банкова система. Депозитите от други клиенти са 7,516 млрд. лв., с което и по този показател отново се затвърждавала водеща позиция.

Счетоводният собствен капитал на банката за деветте месеца нараства с 61 млн. лв. главно поради генерираната печалба за периода.

Вземанията от клиенти по балансова стойност са в размер на 5,015 млрд. лв.

Коефициентът на капиталова адекватност на ПИБ достига 16,07%, което е увеличение с 0,94 процентни пункта спрямо края на 2016 г. Основната причина за ръста е отчетеното през първото полугодие на 2017 г. капитализиране на печалбата за 2016 г.

Адекватността на капитала от първи ред е 16,06%, а съотношението на базовия собствен капитал от първи ред е 13,02%. През периода банката спазва и съществено превишава регулаторните капиталови изисквания.

Коефициентът на ликвидност, изчислен съгласно изискванията на БНБ, достига 25,22%, показвайки стабилна ликвидна позиция.

Общо 155 клонове и офиси в страната има Първа инвестиционна банка. Броят им отразява придържането към политиката за синергия и оптимална ефективност на клоновата мрежа.

Първа инвестиционна банка бе отличена в сряда в категория “Финансови институции” в конкурса Superbrands. Финансовата институция получава приза за четвърти път, след като през 2014 г. за първи път изпревари тогавашния лидер УниКредит Булбанк в класацията на най-силните марки в България.

ПИБ е шест пъти носител и на наградата “Банка на клиента”, която се определя от гласуване на клиентите в интернет сайта на асоциация “Банка на годината”.