Седмици след скандала с "Кембридж Аналитика", "Фейсбук" продължава опитите си да ограничи достъпа до потребителски данни. Социалната мрежа обяви, че стартира механизъм, съгласно който рекламодателите ще трябва да удостоверят, че имат вашето разрешение, преди да започнат да ви засипват с реклами на имейла ви. Става въпрос за сертификат, който потвърждава, че съответната компания категорично е получила позволение да използва потребителския имейл от профила в мрежата, предава kaldata.com.

"Фейсбук" подчертава, че досега винаги е имало подобно изискване, но то вече е поставено „много по- ясно“, за да няма място за злоупотреби. Компанията обещава още, че ще се постарае „да обучи“ рекламодателите относно начините, по които могат да ползват потребителската информация. Facebook твърди, че решението не е в отговор на конкретен инцидент, а че просто иска да е сигурна, че третите страни знаят как да боравят с личните данни. Социалната мрежа обаче не казва как точно ще работи този механизъм – дали се касае за активно налагане на имейл изискването или едно обещание от страна на рекламодателя е достатъчно? Ако е второто, това може да е проблем, тъй като условията на Facebook не предотвратиха неправилното събиране и споделяне на данни в случая с Сambridge Analytica. Колкото и да е остро, едно предупреждение не е достатъчно, за да спре безскрупулните рекламодатели, готови на всичко, за да съберат данните ви без да питат.