Към края на миналата година обемът на продукцията на китайската дигитална икономика е достигнал 31 трилиона юана и заема 1/3 от БВП на страната. В бъдеще правителството ще продължи да реализира стратегията си за „Дигитален Китай" чрез разработката на ключови технологии, подобряване на инфраструктурата, динамично развитие на дигиталната икономика и други мерки, заяви вчера Ян Сяоуей, заместник-директор на Националната агенция за интернет.

До този момент страната е реализирала сериозен напредък в изграждането на интернет инфраструктурата, дигиталната икономика, електронното управление, информационните услуги и се стреми към ефективно международно сътрудничество в сферата, посочи Ян Сяоуей, давайки за пример инициативите на Китай за развитие и сътрудничество в рамките на Г-20 и „Един пояс, един път", споделено използване на информационна инфраструктура и други

От 6 до 8 май в град Фуджоу се проведе Вторият форум на върха „Дигитален Китай". Участие в него ще вземат представители на международни организации, транснационални компании и мозъчни тръстове, които ще дискутират възможностите и предизвикателствата в сферата на информационните технологии.