Специални екипи следят за нетипични обаждания, действат съвместно с МВР

Телекомите в България са започнали да прилагат специални мерки срещу измамите по телефона, стана ясно във вторник.

От “Виваком” съобщиха, че са регистрирали значителен спад на опитите за измами в собствената им мрежа. Това било резултат от съвместните усилия на оператора и МВР. Така през март и април опитите за извършване на такива престъпления в мрежата на телекома намалели над 50 пъти.

От “Виваком” започнали да правят извънреден мониторинг чрез специален отдел, за да сведат до минимум възможностите за извършване на телефонни измами спрямо абонатите.

Експертите от оператора ежедневно следят за нетипичен трафик, при който има последователно набиране на стационарни номера от мрежата на “Виваком” от чуждестранни или български мобилни телефони.

Когато се засекат такива обаждания, първо се ограничавал трафикът - тоест възможността да се избира отново даден стационарен телефон. След това се подавал сигнал към екип на МВР, който да предприеме мерки по задържането на измамниците.

Тази организация дала бърз ефект. По данни на “Виваком” през февруари 2019 г. броят на опитите за измами по телефона в мрежата на телекома е бил 81 000. В резултат на съвместната операция с МВР през март обажданията от измамници са вече пет пъти по-малко - 18 792. А през април намалението е с 50 пъти - до 1 515 обаждания.

От “Виваком” уточняват, че ще продължат съвестната работа с МВР за максимално ограничаване на телефонните измами.

От другите два оператора - А1 и “Теленор”, заявиха, че също предприемат мерки като мониторинга на обажданията и други, с които да бъдат ограничени възможностите за измами по телефона, както и други злоупотреби, при които се използва името на компаниите.