86% от българите одобряват вкуса на собствените марки на веригата "Лидл", 82% потвърждават качеството им, а 81% биха препоръчали продуктите й на своите близки. 

Това са резултатите от мащабното социологическо проучване "Най-големият вкусов тест", извършено от "Лидл". То беше представено на специално събитие в понеделник. Изследването е обхванало 4600 души - мъже и жени между 25 и 65 години от градовете Монтана, Велико Търново, Варна, София, Пловдив и Бургас - представителни за всеки от регионите на страната. 

Хората са опитвали млечни продукти, месо и риба, колбаси, бира и сладолед от собствените марки на "Лидл", но без да го знаят - храните са били без етикети. Тествани са общо 199 продукта от 24 собствени марки.

Успехът на собствените марки се дължи на това, че "Лидл" контролира целия процес при производството и доставката им, доставчиците са сертифицирани, както и почти 400 от самите продукти. Освен това отсъства двойният стандарт - едно и също качество на продуктите се предлага в магазините на веригата във всички държави, обясни главният изпълнителен директор Милена Драгийска. 

Освен това продуктите преминават през анализ в сертифицирани лаборатории, а достъпната цена се поддържа заради високите обеми, които се реализират, работата без посредници и без реклама и маркетинг. 

Предстои още по-голямо подобряване на качеството на продуктите - до 2025 г. съдържанието на добавена захар и сол ще се намали с 20%, яйцата ще са само от подово отглеждани кокошки, ще се предлагат повече био продукти и ще се работи само със сертифицирано какао.