Компанията го създава в отговор на очакванията, че мошеници може да използват страховете на хората от коронавируса

А1 създаде първото безплатно приложение в България, което помага на потребителите да се предпазят от телефони измами, съобщиха от теекома. A1 Guard е достъпно за абонатите на всички мобилни оператори у нас, както и за ползвателите на фиксирани телефони от А1. Иновативната услуга е част от мащабна кампания, която се провежда в партньорство с МВР.

А1 Guard позволява да бъде ограничена входящата комуникация с непознати. Приложението се състои от две части – управляващ номер и защитен номер. Решението дава възможност за автоматично блокиране или пренасочване на входящите обаждания на защитения номер към друг, предварително избран номер. Може да се съствави списък с до 30 номера, които свободно да се свързват със защитения абонат. При всяка обаждане от непознат номер се получава известие.

Управляващият номер може да ползва смартфон с операционна система Android или iOS. Изискването за защитените номера е да разполагат с Android устройство, а в случай че ползват стационарен телефон на А1, iOS устройство или такова без операционна система, могат да използват функциите на приложението чрез предварителна инсталация на безплатен номер 1441.

Приложението тръгва дни след официалния старт на кампанията за дигитална солидарност на А1, която включва редица мерки в подкрепа на клиентите в кризисната ситуация. От А1 напомнят, че целта на тези допълнителни придобивки за клиентите е да ги стимулира да останат по домовете си.

„В периода на пандемията на COVID-19 е възможно да се появят нови сценарии за телефонни измами – участниците в престъпните схеми да се представят за доброволци от групи за подкрепа, лекари, които търсят пари за лечение и изследвания, възползвайки се от страха на хората. Нужно е да бъдем изключително гъвкави и иновативни в овладяването на този проблем и се радвам, че в лицето на A1 Guard вече имаме подходящ инструмент, с който да отговорим на тази необходимост“, заяви директорът на ГДНП главен комисар Христо Терзийски.

„В ситуации като настоящата ние работим с още по-голяма отговорност към нашите служители, клиенти и обществото. Считаме, че е наш дълг да помогнем за разрешаването на проблема с телефонните измами, особено сега, когато всички искаме да предпазим своите близки. Приложението А1 Guard е нашата следваща стъпка в кампанията за дигитална солидарност по време на социалната изолация, наложена от пандемията на коронавируса. Предоставяме приложението напълно безвъзмездно за абонатите на всички мобилни оператори, защото считаме, че всеки потребител има право да получи адекватна защита, както и да осигури такава на близките си хора“, заяви Александър Димитров - главен изпълнителен директор на А1 България.