Пловдивски превозвачи извадиха калъчките и се обвиняват в саботажи и корупция. Причината е преразпределението на 8 автобусни линии от градския транспорт. Шест от тях - 4, 12, 22, 24, 27 и 93 досега се обслужваха от "Хеброс бус", а № 10 и 20 - от "Автотранс" и "Пълдин бус".

Договорът за въпросните линии обаче изтича на 14 април, а новата обществена поръчка е обжалвана. Областният управител Дани Каназирева е дала разрешение на кмета Здравко Димитров със своя заповед временно за срок до шест месеца да ги разпредели до провеждане на процедурата.

Общината предложила на "Хуброс бус да вземе № 4 и 93, но управителят на фирмата Веселин Дошков е поискал да продължи да обслужва всичките си шест линии. Той е заявил, че при това положение се отказва от 4 и 93 с аргумента, че са слаби. Самият той вижда корупция в разпределението и назовава името на своя колега Петко Ангелов от "Автобусни превози".

"Дошков иска всичко да е на неговата. Има огромно неизпълнение на курсове. Лично съм му помагал със средства и автобуси. По време на извънредното положение той настояваше да спрем напълно градския транспорт на Пловдив", не му остана длъжен Ангелов.

Управителят на "Хеброс бус" се заканва да вади записи и да прави разкрития.

В крайна сметка градската управа е преразпределила въпросните 8 линии между другите превозвачи. На "Автобусни превози", чийто собственик е Петко Ангелов, се дават № 12, 24 и 4, а на "Меритранс", която също е негова - 20 и 22. "Автотранс 2000", управлявана от Иван Чолаков, поема 10, 93 и 27.

"Не съм присъствал на комисията, където е било обсъждано временното разпределение, но разбрах, че на г-н Дошков са предложили две линии. Той обаче поискал всичките шест. В същото време "Хеброс бус" има голямо неизпълнение на курсове. В крайна сметка ще има конкурс, ако г-н Дошков го спечели - да взима всичките 8 линии и да ги кара", коментира кметът Здравко Димитров.

Шефът на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" Пламен Вълков коментира, че не може да възприеме поведението на Веселин Дошков. "Иска той да разпределя линиите и да поставя условия. За миналата година "Хеброс бус" има неизпълнени курсове за 300 000 лева. Има доклад при зам.-кмета по транспорта Тодор Чонов", обясни Вълков.

Той подчерта, че сегашното преразпределение на 8-те линии е временно. "Става въпрос за 2-3 месеца. Никой не взема линии. Като иска - да се яви на конкурс и да ги спечели. Но на базата не неизпълнените курсове от страна на "Хеброс бус" решихме на всяка от четирите фирми да възложим временно по две линии. Дошков обаче държи непременно да продължи да кара своите шест. Няма никакво основание", допълни Вълков. На 17 март превозвачите Веселин Дошков, Петко Ангелов и Димитър Чолаков обсъждаха с Пламен Вълков /вторият вляво/  по каква схема да вървят автобусите в Пловдив по време на извънредното положение.

На 17 март превозвачите Веселин Дошков, Петко Ангелов и Димитър Чолаков обсъждаха с Пламен Вълков /вторият вляво/ по каква схема да вървят автобусите в Пловдив по време на извънредното положение.