между Китай и страните от ЦИЕ

Въпреки негативното влияние от пандемията от COVID-19 се наблюдава тенденция за развитие на българско-китайските търговски отношения, китайски продукти се търсят на българския пазар, а на китайския все повече български, заяви в интервю за Китайската медийна група Костадин Джатев, ръководител на Службата по търговско-икономически връзки към Генералното консулство на България в Шанхай. Това предаде Радио Китай.

Освен традиционната медна руда, на китайския пазар се търсят български хранителни продукти, включително вино, млечни, както и козметични, особено с розово масло.

Според Джатев, форматът „17+1“ е добра платформа за сътрудничество, която предоставя шансове за по-активни контакти в областта на политиката, икономиката, търговията, културата. Годишното изложение за инвестиции и търговия между Китай и ЦИЕ предоставя на европейските държави, включително България, шанс за влизане на китайския пазар.