Световноизвестният търговец на мебели и оборудване за дома IKEA обяви, че прекратява отпечатването на своя годишен каталог. Причината за "емоционалното решение" да се сложи край на едно от изданията с най-голям тираж в света е, че повечето от клиентите са преминали към пазаруване онлайн.

През 2016 г. каталогът достигна рекордните над 200 милиона броя, раздавани безплатно по домакинствата в повече от 50 пазара, включително този в България.

Първият брой от 1951 г. излиза в тираж 285 хиляди броя и се разпространява в южната част на Швеция. Последният от 2020 г. е "само" 40 милиона броя. Каталогът е бил обект и на спорове, като този от 2012 г. в Саудитска Арабия, където се оказа, че снимките са манипулирани, за да се премахнат от тях жените, припомня Ройтерс, цитирана от "Дневник".

През последните 12 месеца до август тази година онлайн продажбите на IKEA са се увеличили 45%, основно заради пандемията, но не само. Това е резултат и от кампанията ѝ за преминаване към реклами и продажби в интернет.

Конрад Грус, управляващ директор в Inter IKEA Systems, казва за "Ройтерс", че каталогът традиционно е заемал голяма част от бюджета за маркетинг. Спестените от спирането му средства ще се пренасочат към онлайн маркетинг и други канали. Той разкрива, че компанията работи по ново и по-малко печатно издание, което ще се разпространява от 2021 г. в магазините на IKEA, за да вдъхновява клиентите как да обзаведат домовете си.