Премиерът Бойко Борисов замина на инспекция в района на свлачището в Искърското дефиле. Заедно с Борисов са министърът на околната среда Емил Димитров, регионалният министър Петя Аврамова и заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

Заделяме десетки милиони за ремонти по старите трасета, може би над 10 млн. лв. ще отидат за свлачища, каза премиерът на срутището на пътя Своге-Ребърково, край село Елисейна.

Премиерът обърна внимание на работещите на терен и условията, в които работят. Той уточни, че през нощта не се работи.

Три пъти по трасето за минават и да чистят камъните. Нощно време не им давам да работят, каза Борисов.

Няма смисъл да се рискува човешки живот за ден разлика. Важно е бързо да се разчисти, но при спазване на всички мерки за безопасност, добави той.

Вече искам специално, особено за алпинистите, да има по няколко инструктажа на ден, каза министър-председателят.

Това е природата, посочи още премиерът и поясни, че единственият шанс да се предотврати това (свлачищата) е да отрежат на 45 градуса наклон.

По думите му това означава много средства, затова се слагат мрежи.

Трябва се строи и да се оправя максимално бързо, каза Борисов.

Навсякъде има рискови зони, поради тази причина - съставът на скалите и основата под тях глинеста. Цяла България е осеяна с подобни скали (над 600 са). В действителност трябват милиарди. Затова непрекъснато целенасочено ги ликвидираме като проблем, каза Борисов.

Борисов каза още, че при пътя за Рилския манастир ще сложат т. нар тунелна шапка и така ще решат проблема с това срутище, което е над 100 метра.

Той посочи, че в понеделник шефът На МВР Христо Терзийски ще свика комисията по аварии, защото имало подобно свлачище над Благоевград.

Относно нерегламентираните сметища Борисов поясни, че са се появили нови. 

Петя Аврамова поясни, че ще обезопасят и скатовете на 200 метра около срутището, а вторият етап ще има дълбоко анкериране. 

Тя каза още, че активно се работи по ремонта на пътя за Ботевград.

Борисов пък заяви, че има няколко инвеститора за прохода Петрохан, вече имат проект и се върви към публично-частно партньорство, като има възможност е за един тунел.