Износът за Китай е донесъл ползи за почти всички щати и индустрии в САЩ, посочиха от Американско-китайския бизнес съвет (USCBC) във вторник по време на конференция, проведена в Шанхай.

Данните, публикувани от съвета, показват, че износът на САЩ за Китай е нараснал с около 18 процента на годишна база до над 123 милиарда долара през 2020 г., докато този за останалия свят е спаднал с 15 процента през същия период, предава радио Китай.

Китай се е превърнал в третия по големина пазар за износ на американски стоки през периода. Също така той е бил сред първите пет дестинации за стоки на 45 щати, като 35 от тях отбелязват ръст на износа, а девет са реализирали ръст в него за повече от 1 милиард долара.

Най-голям износ за Китай има щата Тексас – 16,9 милиарда долара, докато Луизиана е постигнала най-голям ръст – с почти 120 процента на годишна база.

Множество отрасли също отчитат задоволително увеличение. През 2020 г. основните двигатели на растеж са били маслодайните семена и зърнените култури, чипове и компоненти за производството им, нефт и газ, като обемът на износа им възлиза съответно на 17,2 милиарда, 12 милиарда и 9,2 милиарда долара.

Тези статистически данни отразяват факта, че въпреки пандемията от COVID-19 двете страни все още са икономически взаимнозависими, като търговският и бизнес обмен остават ключови за отношенията между Китай и САЩ, каза на конференцията представителят на USCBC.

Американските предприятия продължават да имат оптимистични очаквания по отношение на китайския пазар. Около 1600 фирми са започнали дейност в Китай през миналата година.

От началото на икономическите им отношения 70 000 американски предприятия са инвестирали в Китай или са имали бизнес там, с общ годишен обем на продажбите над 700 милиарда долара. Около 83 процента от тях разглеждат Китай като най-важния си пазар или сред първите пет, посочват още от USCBC.

Китай остава притегателен център за чуждестранни инвестиции на фона на пандемията, като общите преки капиталовложения във финансовия център на страната Шанхай нарастват с 20,3% до около 7,77 милиарда долара през първите четири месеца на 2021 година.