Данни на Китайската национална железопътна компания показват, че през първата половина на тази година 7377 товарни влака са превозили 707 000 стандартни контейнера по маршрута Китай-Европа, което е ръст от 43% и 52% на годишна база, както и нов рекорд. Както количеството, така и качеството на товарните влакове между Китай и Европа се подобриха, инвестициите в нова инфраструктура, като 5G се увеличиха бързо, изграждането на големи проекти, като гражданска авиация и летища, напредва гладко, а потреблението в електронната търговия расте бързо. През първата половина на тази година икономиката на Китай показа стабилен растеж и силна устойчивост, предава "Радио Китай".
Докато маршрутите продължават да се разширяват, броят на китайско-европейските влакове също продължава да се увеличава. „От един влак месечно до поне три пътувания седмично, а най-много са били осем“, каза Уан Гуоцин, управител на логистична компания в провинция Шанси. През първата половина на тази година, само от логистичния парк „Джундин“ са отпътували 74 влака и са изпратени общо 7148 контейнера, а обемът на пратките се е увеличил с 48% на годишна база.
Трансграничната мрежа от китайско-европейски влакове се простира до 168 града в 23 европейски държави и се превърна в международен обществен продукт, широко признат от страните по маршрута.

Същевременно продължават да се откриват нови линии до повече градове. В град Сиан за третото тримесечие на 25 юни броят на отделните маршрути за експресни влакове Китай-Европа се увеличи от първоначалните 7 на 10; в град Дзинхуа, провинция Джъдзян, първият влак Китай-Европа от делтата на река Яндзъ до Унгария, който беше пуснат на 7 юни, бележи официалното откриване на 18-та експресна линия по китайско-европейския маршрут в провинцията.
Разнообразието от стоки непрекъснато се обогатява, а добавената стойност на превоза с товарните влакове Китай-Европа става все по-висока. Според Чън Дънкъ, заместник-директор на центъра за товарни превози на Дзинхуа, през първата половина на годината влаковете в Джъдзян по маршрута са били 1079, а броят на доставените контейнери се е увеличил с 204,4% на годишна база. Структурата на товарите също се е променила от дребни стоки към автомобили и оборудване за производство на фотоволтаична енергия.
В момента общият брой на влаковете по линията Китай-Европа надхвърля 40 000. Ръстът се дължи на непрекъснатото подобряване на възможностите за цялостно обслужване.
Изграждането на клъстерна мрежа подобри ефективността на железопътните операции по линията Китай-Европа. Железопътното управление на Сиан откри тази година 15 влака от други провинции и 4 влака вътре в провинцията, освобождавайки контейнерите, запечатани от митниците, от инспекция на разопаковане и директно освобождавайки влаковете за товарене, в съответствие с известията за митническа инспекция и освобождаване, подобрявайки ефективността на влаковите операции.

Укрепване на морския железопътен комбиниран транспорт за безпроблемно свързване на влаковете по линията Китай-Европа и река Яндзъ. В края на юни Ухан за първи път пусна интермодалния влак Китай-Европа "Япония-Ухан-Монголия". Новият график спестява транспортните разходи и времето с 5 дни, а също така свързва "Един пояс, един път" и Икономическия пояс на река Яндзъ.
На 1 юли влаковете, превозващ 29,5 тона трансграничен товар за електронна търговия, беше изпратен от пристанище Алашанкоу до Малашевич, Полша.
„Транспортът на стоки с експресните влакове „Китай-Европа“ е с 80% по-бърз от морския, а цената е само около 20% от тази на въздушния транспорт. Предимства като стабилността, бързината и преференциалните цени накараха трансграничната електронна търговия през Алашанкоу да се развива бързо“, каза директор на местна компания.
В Сиан железопътният отдел и Международната пристанищна зона засилват дискусиите, за да проучат и съвместно разработят проект за международен логистичен парк и да изградят база за разпространение на потребителски стоки от висок клас в северозападния регион чрез изграждане на индустриална платформа за комбиниран железопътно-морски транспорт. В Уланчаб, Вътрешна Монголия, логистичната база Цисуму е възел за влаковете Китай-Европа, която е открила 9 маршрута и постепенно се разраства. Разчитайки на влаковете Китай-Европа, градовете във вътрешността на страната разполагат с мощен инструмент за развитие на отворената икономика като преработка на зърно, петрол, дървен материал и минерали за внос и износ.

Европейските държави също дават висока оценка на влаковете по линията Китай-Европа. Олаф Крюгер, председател на Германската международна железопътна организация за товарни превози (IBS), каза, че линията е от голямо значение за насърчаване на укрепването на инфраструктурното строителство и подобряването на транспортните мрежи в страните по маршрута, което ще даде направи железопътния транспорт между Европа и Китай по-стабилен. Със създаването и подобряването на сложната железопътна мрежа, търговският обмен между Европа и Китай ще се задълбочи, което допълнително ще насърчи процеса на икономическа глобализация и ще позволи на плодовете на икономическото развитие да бъдат в полза на хората от страните и регионите по протежението на маршрута.
Анджей Юхниевич, главен представител на офиса на Полската агенция за инвестиции и търговия, заяви: „През октомври миналата година първият влак между Китай и Европа, превозващ полски млечни продукти, пристигна в Ухан, Китай. Полската млечна индустрия, засегната от епидемията, откри нови бизнес възможности. По време на второто изложение Китай-ЦИЕ тази година голям брой висококачествени полски продукти достигнаха китайските потребители чрез железопътния превоз“.