Данни на Китайската национална железопътна компания показват, че през първата половина на тази година 7377 товарни влака са превозили 707 000 стандартни контейнера по маршрута Китай-Европа, което е ръст от 43% и 52% на годишна база, както и нов рекорд. Както количеството, така и качеството на товарните влакове между Китай и Европа се подобриха, инвестициите в нова инфраструктура, като 5G се увеличиха бързо, изграждането на големи проекти, като гражданска авиация и летища, напредва гладко, а потреблението в електронната търговия расте бързо. През първата половина на тази година икономиката на Китай показа стабилен растеж и силна устойчивост, предава "Радио Китай".

Докато маршрутите продължават да се разширяват, броят на китайско-европейските влакове също продължава да се увеличава. „От един влак месечно до поне три пътувания седмично, а най-много са били осем“, каза Уан Гуоцин, управител на логистична компания в провинция Шанси. През първата половина на тази година, само от логистичния парк „Джундин“ са отпътували 74 влака и са изпратени общо 7148 контейнера, а обемът на пратките се е увеличил с 48% на годишна база.

Трансграничната мрежа от китайско-европейски влакове се простира до 168 града в 23 европейски държави и се превърна в международен обществен продукт, широко признат от страните по маршрута.

Същевременно продължават да се откриват нови линии до повече градове. В град Сиан за третото тримесечие на 25 юни броят на отделните маршрути за експресни влакове Китай-Европа се увеличи от първоначалните 7 на 10; в град Дзинхуа, провинция Джъдзян, първият влак Китай-Европа от делтата на река Яндзъ до Унгария, който беше пуснат на 7 юни, бележи официалното откриване на 18-та експресна линия по китайско-европейския маршрут в провинцията.

Разнообразието от стоки непрекъснато се обогатява, а добавената стойност на превоза с товарните влакове Китай-Европа става все по-висока. Според Чън Дънкъ, заместник-директор на центъра за товарни превози на Дзинхуа, през първата половина на годината влаковете в Джъдзян по маршрута са били 1079, а броят на доставените контейнери се е увеличил с 204,4% на годишна база. Структурата на товарите също се е променила от дребни стоки към автомобили и оборудване за производство на фотоволтаична енергия.

В момента общият брой на влаковете по линията Китай-Европа надхвърля 40 000. Ръстът се дължи на непрекъснатото подобряване на възможностите за цялостно обслужване.

Изграждането на клъстерна мрежа подобри ефективността на железопътните операции по линията Китай-Европа. Железопътното управление на Сиан откри тази година 15 влака от други провинции и 4 влака вътре в провинцията, освобождавайки контейнерите, запечатани от митниците, от инспекция на разопаковане и директно освобождавайки влаковете за товарене, в съответствие с известията за митническа инспекция и освобождаване, подобрявайки ефективността на влаковите операции.

Многоведомствената връзка подобри ефективността на митническата обработка. От началото на тази година станция Манджоули използва пълноценно мрежовите предимства на системата „цифров порт“ на 95306, за да осъществи онлайн обмен на информация с митниците, спедиторските компании и други съвместни отдели за инспекция и интермодален транспорт и да формулира подробни графици за митническата обработка. Средното време от декларацията до митническото митническата е намалено от първоначалния половин ден до по-малко от 30 минути.

Укрепване на морския железопътен комбиниран транспорт за безпроблемно свързване на влаковете по линията Китай-Европа и река Яндзъ. В края на юни Ухан за първи път пусна интермодалния влак Китай-Европа "Япония-Ухан-Монголия". Новият график спестява транспортните разходи и времето с 5 дни, а също така свързва "Един пояс, един път" и Икономическия пояс на река Яндзъ.

На 1 юли влаковете, превозващ 29,5 тона трансграничен товар за електронна търговия, беше изпратен от пристанище Алашанкоу до Малашевич, Полша.

„Транспортът на стоки с експресните влакове „Китай-Европа“ е с 80% по-бърз от морския, а цената е само около 20% от тази на въздушния транспорт. Предимства като стабилността, бързината и преференциалните цени накараха трансграничната електронна търговия през Алашанкоу да се развива бързо“, каза директор на местна компания.

В Сиан железопътният отдел и Международната пристанищна зона засилват дискусиите, за да проучат и съвместно разработят проект за международен логистичен парк и да изградят база за разпространение на потребителски стоки от висок клас в северозападния регион чрез изграждане на индустриална платформа за комбиниран железопътно-морски транспорт. В Уланчаб, Вътрешна Монголия, логистичната база Цисуму е възел за влаковете Китай-Европа, която е открила 9 маршрута и постепенно се разраства. Разчитайки на влаковете Китай-Европа, градовете във вътрешността на страната разполагат с мощен инструмент за развитие на отворената икономика като преработка на зърно, петрол, дървен материал и минерали за внос и износ.

„Като важен носител на международната верига за доставки, железопътният маршрут Китай-Европа е поел историческа мисия и играе важна роля в изграждането на нов модел на развитие с вътрешния цикъл като основна структура и взаимното насърчаване на вътрешния и международния двоен цикъл. Предстоят огромни възможности за развитие“, каза Нин Дзиджъ, заместник-директор на Държавната комисия за развитие и реформа. Той добави, че трябва да се укрепи основата за развитие, да се трансформира натрупания обем от китайско-европейските влакове в потенциал за развитие и формиране на по-силна пазарна конкурентоспособност.

Европейските държави също дават висока оценка на влаковете по линията Китай-Европа. Олаф Крюгер, председател на Германската международна железопътна организация за товарни превози (IBS), каза, че линията е от голямо значение за насърчаване на укрепването на инфраструктурното строителство и подобряването на транспортните мрежи в страните по маршрута, което ще даде направи железопътния транспорт между Европа и Китай по-стабилен. Със създаването и подобряването на сложната железопътна мрежа, търговският обмен между Европа и Китай ще се задълбочи, което допълнително ще насърчи процеса на икономическа глобализация и ще позволи на плодовете на икономическото развитие да бъдат в полза на хората от страните и регионите по протежението на маршрута.

Анджей Юхниевич, главен представител на офиса на Полската агенция за инвестиции и търговия, заяви: „През октомври миналата година първият влак между Китай и Европа, превозващ полски млечни продукти, пристигна в Ухан, Китай. Полската млечна индустрия, засегната от епидемията, откри нови бизнес възможности. По време на второто изложение Китай-ЦИЕ тази година голям брой висококачествени полски продукти достигнаха китайските потребители чрез железопътния превоз“.