Обявеното във вторник намерение от министъра на регионалното развитие Виолета Комитова да бъдат увеличени тол таксите за тежкотоварните автомобили, както и да включи още платени пътища в тол системата, предизвика реакция от транспортните фирми.

"Несериозно е служебен министър, на който му остава месец на поста, да обяви, че ще вдига тол таксите", коментира пред БНР шефът на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Товарните и автобусните превозвачи са изненадани, защото досега министър Комитова не е обсъждала с тях проблемите на тол системата. С
Преди ден регионалният министър обяви, че не е доволна от работата на тол-системата, тя не изпълнявала предназначението си, а годишният приход бил едва 380 млн. лв. При това 3/4 от сумата идвала от винетките за леките коли, а само 1/4 е приносът на тежкия трафик.
Тол-системата стартира на 1 март 2020 г., малко преди коронавируса да затвори държавите в Европа, заяви Йордан Арабаджиев. В първата година на пандемията заради неработещи зелени коридори и огромен престой по границите на Европа браншът е отчел 30% спад на превозите.
"Сега ситуацията пак е тежка, шофьорите чакат по 70-80 часа по границите. Дизелът скочи до 2,40 лв./л, а голяма част от превозвачите са с дългосрочни договори", каза Арабаджиев. Освен това товарният превоз е изключен от COVID помощите и за последната година 5-6% от членовете на Съюза на международните превозвачи са прекратили дейност.
Превозвачите настояват промени в тол системата да се правят плавно и след обсъждане със засегнатите, както и да има и справедливо заплащане.