През октомври регистрациите на нови леки коли в Европейския съюз се сви с още 30,3%, отбелязвайки четвъртия пореден месец на спад тази година, сочи статистиката на Асоциацията на европейските производители (АСЕА).

С 665 001 продадени бройки в региона това е най-слабият резултат за месец октомври, откакто се води стастиката за продадени коли в ЕС. Драматичните резултати се дължат на кризата с чипове, която продължава да се задълбочава.

Повечето пазари в ЕС пострадаха с двуцифрени загуби през октомври, включително четирите най-големи: Италия (-35,7%), Германия (-34,9%), Франция (-30,7%) и Испания (-20,5%).

През октомври в България са били регистрирани 1802 нови леки коли, което е с 13,7% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година (2088 бройки). Общо за първите десет месеца от началото на годината в страната ни са били регистрирани 20 842 нови автомобила или едва с 9% повече в сравнение със същия период на 2020-а (19 117 продажби), когато започна COVID пандемията. Преди две години продажбите на нови автомобили през първите 10 месеца бяха 29 692 бройки или с почти 9 хиляди повече отсега (30 процента).

Иначе през първите 10 месеца на 2021 г. регистрациите на нови автомобили в ЕС са се увеличили с 2,2% в сравнение с една година по-рано до общо около 8,2 милиона коли. Въпреки кризата с чиповете на годишна база все пак увеличение има на три от четирите ключови пазара на ЕС: Италия (+12,7%), Испания (+5,6%) и Франция (+3,1%). Представянето на Германия до момента се е влошило спрямо преди една година с 5,2%.