След издаване на разрешения за строеж, чл. 156 от Закона за устройство на територията, е предвидил 14-дневен срок за контрол от страна на ДНСК. Този контрол е извършен от бившето ръководство на ДНСК и не са установени никакви нарушения от страна на направление "Архитектура и градоустройство", което аз ръководя. Всички действия са съгласувани с Агенция "Пътна инфраструктура" и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. За издаването на разрешителното за строеж бяха проведени и предварителни срещи и консултации с ДНСК. Целта е с тази пътна връзка да се осигури достъп на хората от с. Мрамор, защото при изработването на проектната документация за пътния възел не е била осигурена безпрепятствена такава. Разрешителното за строеж е издадено след съгласуване с АПИ и МРРБ. Нямам обяснение как позицията на държавата в лицето на тези нейни институции може изведнъж да се промени на 180 градуса. Минават няколко години след издаването на документите и в момента, в който обектът трябва да се въведе в експлоатация, същите тези държавни институции, но с нови ръководства, решават, че издадените строителни книжа са незаконосъобразни, коментира пред "24 часа" главният архитект на София Здравко Здравков.

По-рано днес от ДНСК обявиха, че сезират прокуратурата за незаконосъобразни действия на главния архитект на столицата. Става дума за издадено от него разрешение за строеж, с което се променя статута на временна пътна връзка за село Мрамор при строежа на Северна скоростна тангента. 

Западната дъга от Софийския околовръстен път е държавен обект, който се изгражда от Агенция "Пътна инфраструктура". В обхвата на този строеж попада и пътния възел със Северна скоростна тангента. При изграждането й е реализиран временен път, осигуряващ връзка с ул. „Васил Левски“ по посока на с. Мрамор. По искане на жителите на с. Мрамор за обезпечаване на бъдещото ползване на тази връзка на населеното място със Северна скоростна тангента и след приключване на строителството, Столичната община е поела ангажимент за поддръжката й. Във връзка с този ангажимент през 2020 г. е издадено разрешение за строеж, с което временният път, използван по време на строителството е разрешен като временен път по смисъла на чл. 190, ал. 1 от ЗУТ без извършване на строително-монтажни работи, който да осигури връзка от тангентата с пътя за с. Мрамор и след въвеждането в експлоатация на Софийски околовръстен път. Временният път е изграден от изпълнителя на Северна скоростна тангента, като Столична община е поела ангажимент да поддържа елементите от пътната организация след приемателната комисия. Временният път не е част от основния проект за околовръстния път и е изграден изцяло върху терени общинска собственост, като има за цел да осигури транспортна връзка на жителите на общината, докато АПИ довърши строителство си в посока с. Мрамор. Затварянето на отсечката би ограничило чувствително достъпа до с. Мрамор и използването на съществуващата пътна мрежа, се казва в становище на Столичната община.

Разрешението за строеж е изпратено на СРДНСК за служебна проверка относно неговата законосъобразност съгласно изискването на ЗУТ и в законоустановения срок същото не е било отменено. Разрешението за строеж е влязло в сила, добавят от общината.

Във връзка с проверка на Върховна административна прокуратура Столична община е изпратила подробна информация за действията, предприети от нея за обезпечаване на сигурността от незавършения пътен възел на Софийския околовръстен път. Столична община многократно е настоявала пред ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“ обектът да бъде довършен по одобрения от МРРБ проект, напомнят от общинста.