Кметът Йорданка Фандъкова връчи специална Грамота за устойчивост на първия зелен филиал на веригата

Изпълнителният директор на "Kaufland България" Иван Чернев, столичният кмет Йорданка Фандъкова и временно управляващият посолството на германия у нас Ирене Планк откриха днес в "Горубляне" 13-ия хипермаркет на веригата в столицата. Това е и първият зелен филиал на веригата, тъй като той е изграден изцяло според най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство и е оборудван с редица щадящи околната среда системи. С откриването на новия магазин, общият обем на инвестициите на компанията в столицата надхвърля 335 милиона лева, а броят на обектите на веригата у нас стават 63.

„Днес откриваме най-модерния и зелен хипермаркет на Kaufland България, с който уверено продължаваме експанзията си в София. С всички внедрени иновативни технологии в него, хипермаркетът в „Горубляне“ реализира на практика политиките за устойчиво развитие на нашата компания. Вярвам, че в комбинация с изключително голямото разнообразие от над 17 000 качествени и свежи стоки на атрактивни цени, които предлагаме на клиентите ни, новият ни хипермаркет ще се превърне в притегателна точка за живущите в района“, коментира главният изпълнителен директор на Kaufland България Иван Чернев.

Имотът, върху който хипермаркетът е построен, е над 15 000 кв. метра, от които над 2500 кв. м. са търговска площ. Разгърнатата застроена площ на сградата е над 10 300 кв. м. Това е вторият обект на ритейл лидера в столицата, който е разположен на два етажа, като за клиентите са предвидени 214 паркоместа. Над 6 000 кв.м. от площта на имота са превърнати в парк, в който са засадени 300 дървета и 1000 храсти.

Сред специалните гости бе и главният управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев.

„Тази инвестиция съвпада с разбирането ми за инвестиции в града - зелени и устойчиви. Паркът, който е изграден заедно с магазина, създава уютна среда. Използването на зелена енергия е ключово за енергийната независимост, за което насърчаваме всеки бизнес. Поздравявам компанията за нейната социално-отговорна политика към района, в който се намират търговските обекти“, подчерта в словото си Йорданка Фандъкова. Тя връчи специална Грамота за устойчиво развитие на новооткрития обект и покани Чернев веригата да участва в бъдещия конкурс за зелена инвестиция в столицата. 

„Много се радвам, че присъствам на откриването на този най-зелен филиал, който ни показва как можем всички заедно да допринесем за това да защитаваме и опазваме климата по-добре, да подпомагаме иновациите и всички ние да бъдем по-силни като общност. Kaufland е пример за успешна българска компания с немско ДНК. Изключително много се радвам, че голяма част от асортимента са български продукти, които могат да достигнат много по-широк кръг от клиенти, именно благодарение на голямата ви търговска мрежа“, подчерта посланик Планк. Тя сподели, че обича да кара велосипед в столицата и специално изтъкна, че още в събота ще се разходи до новата велоалея около новия филиал. 

Новият хипермаркет е първият „зелен“ магазин на веригата у нас. Той е изграден според най-модерните стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство, оборудван е с редица щадящи околната среда системи и се захранва със 100% „зелена“ енергия. Хипермаркетът има иновативна климатична система, която се захранва с остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения и не използва фосилни горива. Хладилната инсталация на обекта се захранва с нискоемисионен хладилен агент. Всички витрини са затворени с вратички – мярка, която допълнително намалява въглеродните емисии със 180 т. CO2 годишно.

Цялото осветление на хипермаркета е LED, чрез което се постига около 30% икономия на енергия и допълнително се намаляват вредните емисии. На покрива на новооткрития обект предстои да бъде разположена фотоволтаична инсталация, която ще покрива приблизително 20% собствените нужди на хипермаркета на годишна база. Чрез тази мярка компанията ще реализира целта си да намали с 15% годишния си разход на електроенергия през 2023г, чрез собствена соларна инсталация, понижавайки въглеродните си емисии с над 100 т. годишно.

Отличителната за Kaufland витрина с обслужване предлага свеж избор повече от 340 артикула, сред които прясно месо, риба, млечни продукти, месни и млечни специалитети и деликатеси. Свежите предложения включват още над 780 внимателно подбрани сортове плодове и зеленчуци, подправки и цветя. В собствената пекарна на компанията клиентите ще открият над 70 вида прясно приготвени хляб и тестени изделия.

Kaufland подкрепя българските производители и стимулира местното производство, като техните предложения ще имат своето място в хипермаркета в Горубляне. В постоянния си асортимент веригата традиционно предлага над 6000 български продукта, като в новия обект могат да бъдат открити и 363 регионални предложения на производители от региона на София. Част от тях са представени в специално обособената зона „Фермерски пазар“ с продукти от 26 семейни ферми и малки мандри, както и на регионални производители.

Разнообразието в асортимента се допълва от “To Go” витрина с качествени и свежи продукти, удобни за консумация в забързаното всекидневие, както и от обособен щанд за охладени и неохладени здравословни продукти - био, веган и вегетариански, без глутен и без лактоза, без захар. Важна част от предложенията са и собствените марки на Kaufland, които са над 3000 в новия обект.

Нехранителни стоки с грижа към природата
Много облекла и текстилни изделия за дома от собствените марки на Kaufland, които се предлагат в хипермаркета в „Горубляне“ имат високо съдържание на органичен памук и носят логото на GOTS (Global Organic Textile Standard, в превод на български – глобален органичен текстилен стандарт). Наличието на това лого гарантира екологично и социално отговорно производство на текстил.

Асортиментът в хипермаркета включва и огромен избор от собствените марки продукти на Kaufland с логото FSC®. То се поставя върху продукти от дървесина и хартия, които са сертифицирани спрямо строгите насоки на Forest Stewardship Council® за устойчиво стопанисване на горите.

От 2013 г. Kaufland работи върху премахването на частиците микропластмаса при производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти, както и перилни и почистващи препарати. На тяхно място се използват естествени и устойчиви суровини. Рецептурите на всички бебешки продукти грижа за тялото на bevola Baby® вече не съдържат микропластмаса.

Kaufland е първият хипермаркет, който въведе на българския пазар екосъобразната торбичка за хляб. Тя е изработена от преработени пластмасови опаковки. Издръжлива е на натоварване до три килограма, пере се и е удобна за всекидневна употреба. В хипермаркетите на Kaufland се предлагат 100% рециклируеми торбички за многократна употреба за плодове и зеленчуци.

Над 95% от доставките включително в новоткрития обект, се извършват с камиони, задвиждани с природен газ, съобщи Иван Чернев. В логистичната си дейност компанията е внедрила иновативни сгъваеми палети, заради чиито стабилните странични стени се спестяват 250 т фолио годишно.

Плодовете и зеленчуците в Kaufland се транспортират в 100% рециклируеми каси на Euro Pool System. Те са сгъваеми и заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране, което означава по-малко транспортни курсове и по-малко въглеродни емисии. Генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба и осигуряват оптимална защита на продуктите.

За новия обект на Kaufland в София ще бъдат наети близо 100 служители, с което общият брой на служителите в столицата стават 1100, съобщи още Чернев. Осигурените за тях социални помещения имат прилежаща тераса с 180-градусова гледка към Витоша.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова връчи на Иван Чернев грамота за зелена инвестиция.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова връчи на Иван Чернев грамота за зелена инвестиция.
Новият филиал на веригата в "Горубляне" е изцяло "зелен".
Новият филиал на веригата в "Горубляне" е изцяло "зелен".