Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) отново се противопостави на висшите политици от ЕС за предстоящата електрификация на Стария континент. Този път новият президент на АСЕА Лука де Мео написа отворено писмо до Европейския парламент и Европейската комисия. В него италианецът открито иска отмяна на въвеждането от 2025 г. на новия още по-строг екостандарт Евро 7, настоява в производство да останат хибридите (във варианта плъгин, зареждащ се се от контакта), предупреждава за заплахата от китайските производители и призовава лидерите на ЕС да имат ясна политика. Само тогава европейската автомобилна индустрия ще може да се конкурира с тази на Китай, наред с други, смятат от АСЕА.

Лука де Мео твърди, че с въвеждането на Евро 7 ЕС всъщност регулира старите технологии, вместо да стимулира пътя към "автомобилна индустрия без емисии“. Изпълнителният директор на Renault казва, че настоящата политика на ЕС пречи на постигането на крайната цел - пълна декарбонизация. "Плановете за Евро 7, които сега са на масата, принуждават производителите да инвестират милиарди в двигатели и системи за последваща обработка, с минимални ползи за околната среда като резултат.“ Де Мео смята, че тези пари за постигане на екостандарта Евро 7 могат да бъдат изразходвани много по-добре за по-нататъшното развитие на транспортни средства без емисии.

Според президента на ACEA политиката на ЕС може да има големи вредни последици. Икономически, социални и политически. Де Мео казва, че се опасява, че европейската автомобилна индустрия ще изостане от тази на други региони, включително Китай. Размерът на китайската автомобилна индустрия се е увеличил двадесет и пет пъти от 2003 г. насам, докато този на Европа се е свил с 25 процента през същия период.

Президентът на ACEA задава въпроса дали е разумно да се диктува на индустрията коя технология може, и коя не - да се използва в бъдеще. Според Де Мео "усъвършенстваните хибридни задвижвания от научна гледна точка“ вече могат да означават много, когато става въпрос за намаляване на емисиите на CO2.“ Според президента на ACEA само 5% от суровините, необходими за производството на батерии за електрически автомобили, ще идват от Европа до 2030 г.

Шефът на ACEA също е загрижен за достъпността на мобилността за гражданите на ЕС. "Цената на батериите и електричеството е висока и ние нямаме голямо влияние върху това“, пише италианецът в писмото. За да се компенсира загубата на данъчни приходи от бензина например, електричеството трябва да бъде обложено с високи данъци, обосновава се Де Мео. „Не напразно вече има различни схеми за субсидиране за стимулиране на продажбите на електрически автомобили, но търсенето на електромобили в Европейския съюз остава ниско.“

Освен това европейската автомобилна индустрия ще трябва да се справи с много по-големи промени, отколкото, например, енергийната индустрия. "Емисиите от нови пътнически автомобили трябва действително да бъдат намалени със 100 процента до 2035 г. Енергийната индустрия  обаче има задачата само да намали своите емисии със 70 процента до 2035 г.“

Той призовава ЕС бързо да разшири инфраструктурата за зареждане в Европа. "В момента само 2000 обществени точки за зареждане се добавят всяка седмица в ЕС. Те трябва да са 14 000, за да се даде възможност за преход към напълно електрически коли.“