В интернет негодуват: приложението "убива" батерията на телефона

Приложението “Тредс” на милиардера Марк Зукърбърг вече има 100 млн. потребители след пускането си късно в сряда, което го прави най-бързо разрастващото се досега. Услугата достигна този брой в понеделник сутринта, сочи програмата ѝ за мониторинг, която отчита данните от всеки акаунт.

Предишният рекордьор беше ChatGPT на компанията OpenAI, който обаче успя да достигне 100 млн. потребители за два месеца. Зукърбърг, собственикът на “Мета” - компанията майка на фейсбук, инстаграм, уатсАп, а вече и тредс, заяви, че темпът на растеж на новото приложение е “далеч отвъд очакванията ни - за два часа потребителите достигнаха 2 млн., а за седем часа - 10 млн.” , предаде Би Би Си. 

Микроблогинг платформата, която е свързана с инстаграм, много наподобява туитър на милиардера Илон Мъск, който от известно време има лична свада със Зукърбърг. След стартирането на тредс “Туитър” заплаши със съд “Мета”, тъй като двете приложения били идентични.

След като Мъск купи “Туитър” за 44 млрд. долара миналата година, се появиха доста конкуренти на платформата. Това може да се обясни с част от решенията на богаташа, които отблъснаха редица потребители от социалната мрежа, последното от които беше ограничаването на броя туитове, които може да се преглеждат на ден. Сътресенията в туитър са благоприятни за съперник като тредс, тъй като новото приложение се радва на успех благодарение на огромния брой потребители от инстаграм.

“Пускането на тредс от “Мета” дойде в идеалния момент, за да ѝ даде шанс

да се пребори за мястото на туитър”,

посочва Никлас Мир, професор по маркетинг от калифорнийския университет “Чапман”. Според него тредс има успешен старт, защото е “изградено върху платформата инстаграм с нейната огромна потребителска база и ако потребителите приемат тредс, рекламодателите ще ги последват неотлъчно”.

Не всички обаче са доволни от новото приложение. Част от потребителите на инстаграм, които вече имат и тредс, се оплакват, че не могат да изтрият акаунта си там, без да премахнат и този в популярната платформа за снимки. Редица хора, неприятно изненадани, се оплакаха в туитър: “Вече деактивирах профила си в тредс, но се оказа, че не мога да го направя, без да изтрия и профила си в инстаграм, така че може би просто не се регистрирайте”. “Благодаря за предупреждението. Никога няма да създам акаунт в тредс”, гласи друг туит.

“За да поясня, можете да деактивирате акаунта си в тредс, което скрива профила и съдържанието ви, можете да зададете профила си като личен и можете да изтривате отделни публикации - всичко това, без да изтривате профила си в инстаграм”, поясни ръководителят на приложението за снимки Адам Мосери в отговор на недоволните потребители. Той посочи, че тъй като новата платформа се управлява от инстаграм, към момента

акаунтите са свързани,

но “проучваме начин да изтриете акаунта си в тредс отделно”.

В друг пост Мосери обясни, че ще “отнеме време” за въвеждането на нови функции в новото приложение, които засега липсват. “Истинското изпитание не е дали ще успеем да натрупаме голяма популярност, а дали всички вие ще намерите достатъчно стойност в приложението, за да продължите да го използвате с течение на времето”, пише още той. По думите му има “куп неща”, които екипът трябва да добави в бъдеще, част от които са хаштагове, търсене, канал за последователи и съобщения. “Работим по въпроса. Екипът се труди. Но ще отнеме време”, допълва Мосери.

Друго оплакване на някои от потребителите на тредс е това колко батерия използва. “Бих го използвал, но то убива батерията на телефона ми светкавично бързо”, гласи пост в туитър. “Не го сваляйте, ще ви изтощи батерията. Снощи си легнах с напълно зареден телефон и

се събудих с 60% батерия

Изтрих глупавото приложение”, гневи си потребител в интернет.

Експертът по киберсигурност към словашката компания ESET Джейк Мур предполага, че това е свързано с т.нар. отрицателно тестване. “Приложенията на “Мета” отдавна са обвинявани, че изтощават батерията. Това може да се дължи на факта, че те се опитват да разберат повече за своето приложение и как потребителите взаимодействат с него”, обясни Мур пред “Дейли Мейл”. Процесът, наречен отрицателно тестване, помага на разработчиците да научат как хората ползват дадено приложение, като в миналото се предполага, че фейсбук борави по този начин.

“Отрицателното тестване включва анализ на реакцията на приложението при въвеждане на невалидни данни, като може да бъде доста неприятно, ако сте един от акаунтите, които те използват за анализ”, казва още Мур. Неговият съвет е хората, които имат акаунти в тредс, да изключат настройката си на телефона, която автоматично опреснява приложенията на фонов режим.