Въпреки натиска от страна на чешкото правителство, Volkswagen Group в момента не бърза да взема решение за възможното местоположение на бъдещата фабрика за батерии в Централна и Източна Европа. Поради пазарните условия, включително по-бавния старт на електромобилността в Европа, в момента няма бизнес причини да има нова гигафабрика в Европа, казва изпълнителният директор на VW Оливър Блуме. 55-годишният шеф на компанията от Волфсбург преди това се срещна с либерално-консервативния ръководител на правителството Петр Фиала в Прага.
Фиала реагира с разочарование след визитата. "Не можем да чакаме повече", каза политикът след заседанието на кабинета. Фокусът ще бъде върху други проекти за батерии. Имотът, който се предлага в Пилзен, вече ще се предлага и на други инвеститори. Освен Чехия, Полша и Унгария също наскоро бяха споменати като възможни кандидати за местоположението на фабриката за батерии в Централна и Източна Европа.
В надпреварата за голямата инвестиция Чехия предложи за място бившето военно летище Pilsen-Line. Летището с писта с дължина 1550 метра преди това бе стратегически резерв за армията. Очакваше се така наречената гигафабрика да създаде около 4500 работни места. Автомобилната индустрия допринася с почти десет процента за чешкия брутен вътрешен продукт.
Главният технологичен директор на VW Томас Шмал каза през март, че няма да се бърза с решението. Ако е необходимо, решението за фабриката може да изчака до 2025 г. Volkswagen и PowerCo досега са избрали три места за производство на батерии: Залцгитер в Германия, Валенсия в Испания и Сейнт Томас в Канада. Комбинираният производствен потенциал е капацитет от 200 гигаватчаса.