Отделете минути, за да направите списък със задачи и да подредите работното място, съветват специалистите по управление на времето. Така чувствително ще повишите продуктивността си

"Точният човек" е новият специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата, личностното развитие, отношенията на работното място, за добрите практики на работодателите, за новини от HR сектора и мениджмънта, за свободни работни места.

Всеки ден имате толкова много работа, че едва успявате да я свършите за 8 часа, а често оставате и по-дълго. Като приключите, бързате да си тръгнете, сякаш се е включила пожарната аларма.

Не го правете, отделете десетина минути, за да помислите за следващия ден, съветват специалистите по управление на времето. Така чувствително ще повишите продуктивността си - доказано е.

Най-важното е да си направите списък със задачи за утре. Дори и да имате, трябва да го актуализирате. Понякога остава нещо несвършено, появява се нещо ново или пък се променят приоритетите.

Като си подредите плана, по който ще работите на следващия ден, постигате две предимства за личния си комфорт. Макар че ще трябва пак да свършите много неща, вие сте наясно как ще действате, по-спокойни сте и можете по-добре да си починете вечерта и през нощта. А на сутринта в офиса не губите примерно половин час в чудене какво и откъде да подхванете.

Това е начинът да излезете от омагьосания кръг, в който загубеното време в началото на деня се налага да отработите след официалния му край.

Преди да си тръгнете, подредете бюрото, кабинета, работното си място. Изглежда маловажно, но не е.

С изследвания е доказано, че на разхвърляно работно място служителите са по-малко ефективни. Те губят много време за търсене на информация, документи и т.н. неща, нужни за работата им. Сигурно ви се е случвало по телефона някой да ви каже "Чакай да си намеря записките" и сякаш да ви забрави. Естествено се дразните, че ви губи ценно време, докато шумоли с хартии по бюрото си или трака на клавиатурата.

Специалистите твърдят, че добре организираното работно място не само повишава ефективността чисто физически, но помага на хората да мислят по-ясно. Бъркотията наоколо създава хаос и в главата. Не е нужно да сте чак вманиачени и перфектни, обаче затрупаното с документи бюро наистина пречи на работата и прави лошо впечатление на колегите и шефа ви.

Освен че е по-удобно, е и по-приятно, когато наоколо е подредено. Все пак на това място прекарвате поне 8 часа 5 дни в седмицата.

Така че не скъпете времето си в края на деня да разтребите. Сутринта ще е по-ведра.

В "Точният човек" - новия специален проект на "24 часа", можете да прочете още:

Вторник от 14 до 16 – време за блуждаене

Наистина ли искате по-висок пост и как да откажете повишение

Случаят с маймуните и още 3 научни експеримента, в които може да се познаете

Техники за контрол над гнева, когато много ви ядосат на работа

Шефът ви не може да чете мисли, казвайте си

Техники да включите на скорост способността да убеждавате

Когато шефът вас ругае, а виновният колега подло си трае

Наръчник за оцеляване край колега егоист

Топ 10 на навиците, с които отблъсквате в работата, без да се усетите

Фрази, които уверените хора никога не изричат пред шефа и колеги

Вредните митове за успеха