Електрическите автомобили в Европа остават твърде скъпи за "средната класа", защото не всеки може да похарчи 50 000 евро и повече за подходяща за семейството акумулаторна кола. Цената остава бариера за закупуването и разпространението на колите на ток. От страна на производителите аргументът винаги е в цената на батериите и технологията, необходима за електрическите автомобили.

Проучване на неправителствената организация Transport&Environment (T&E) твърди, че от 2015 г. "средната цена на електрическа кола в Европа се е увеличила с 39% (+18 000 евро), докато в Китай тя е спаднала с -53% ". T&E отбелязва, че "само 17% от електрическите автомобили, продавани в Европа, са компактни превозни средства от по-евтиния "B" сегмент, в сравнение с 37% при моделите с дизелови и бензинови двигатели". 28% от продажбите на електрически автомобили се осъществяват в сегмента D (големи седани и косоувъри), в сравнение с 13% за новите автомобили с двигатели с вътрешно горене.

За Transport&Environment, "тази стратегия за електрификация от производителите във високия клас коли забавя демократизацията на електрическите автомобили."
От организацията са на мнение, че "все още нямаме достатъчно достъпни електрически модели, адаптирани към нуждите на основния пазар. Още по-сериозно това вреди на имиджа на електрическия автомобил в общественото мнение, който все още се възприема като луксозен продукт."

T&E посочва, че тази стратегия е от полза за производителите, чиито печалби са скочили през последните години, доказателство, че въпреки колосалните инвестиции електрическите автомобили са много печеливши.За 9 г. електрическите коли в Европа са поскъпнали с 18 000 евро, в Китай са с 50% по-евтини

Електрическите автомобили в Европа остават твърде скъпи за "средната класа", защото не всеки може да похарчи 50 000 евро и повече за подходяща за семейството акумулаторна кола. Цената остава бариера за закупуването и разпространението на колите на ток. От страна на производителите аргументът винаги е в цената на батериите и технологията, необходима за електрическите автомобили.

Проучване на неправителствената организация Transport&Environment (T&E) твърди, че от 2015 г. "средната цена на електрическа кола в Европа се е увеличила с 39% (+18 000 евро), докато в Китай тя е спаднала с -53% ". T&E отбелязва, че "само 17% от електрическите автомобили, продавани в Европа, са компактни превозни средства от по-евтиния "B" сегмент, в сравнение с 37% при моделите с дизелови и бензинови двигатели". 28% от продажбите на електрически автомобили се осъществяват в сегмента D (големи седани и косоувъри), в сравнение с 13% за новите автомобили с двигатели с вътрешно горене.

За Transport&Environment, "тази стратегия за електрификация от производителите във високия клас коли забавя демократизацията на електрическите автомобили."
От организацията са на мнение, че "все още нямаме достатъчно достъпни електрически модели, адаптирани към нуждите на основния пазар. Още по-сериозно това вреди на имиджа на електрическия автомобил в общественото мнение, който все още се възприема като луксозен продукт."

T&E посочва, че тази стратегия е от полза за производителите, чиито печалби са скочили през последните години, доказателство, че въпреки колосалните инвестиции електрическите автомобили са много печеливши.