Шефът на Bentley назова неочаквана причина за спада в продажбите на британската марка. Миналата година търсенето на луксозните автомобили спадна за първи път от пет години, като Bentley поставяше рекорд след рекорд от 2019 г. насам. В допълнение към икономическите проблеми и високите лихви по кредитите, "определено ниво на емоционална чувствителност" сред богатите клиенти е причината за намаляването на продажбите според изпълнителният директор на Bentley Ейдриън Холмарк.

Компанията приключи миналата година с 11% спад, като продаде 13 560 автомобила по целия свят. Според Холмарк клиентите на Bentley все още могат да си позволят колите на марката въпреки нестабилната икономика. Основната причина за спада в продажбите е "емоционалната чувствителност".

Клиентите са станали по-предпазливи при показването на богатство в някои страни, които изпитват икономически и политически затруднения. Това са например Великобритания и най-големият автомобилен пазар в света - Китай.

Bentley отбеляза нарастване на интереса към скъпите версии на Azure, S и Speed. Техният дял скочи до 70 процента от 30 процента през 2022 г. Това означава, че "емоционалната чувствителност" по-скоро възпрепятства купувачите на базовите кросоувъри Bentayga, които са значително по-евтини.