Германският автомобилен клуб ADAC дава отговор на един от най-честите въпроси при покупка на автомобил - колко минимум конски сили трябва да има колата, за да се чувствате в безопасност, когато ускорявате и изпреварвате?
За целта немските специалисти изследват времената за спринт въз основа на много практична задача. А именно възможността автомобилът да се включи в магистрала. ADAC разгледа средната дължина на лентата за сливане, около 250 метра, и ускорението на автомобил от 60 до 100 км/ч. От 0 до 100 няма голяма полза, защото някои коли ускоряват по-бавно от място и ускоряват по-бързо, когато вече се движат.

Тук съотношението мощност/тегло на автомобила е свещено. Според ADAC колата е достатъчно способна за спринт от 60 до 100, ако съотношението между конски сили и тегло е не повече от 12,5. Тоест, ако разделите теглото на конските сили и останалото число е по-голямо от 12,5, тогава колата е твърде тежка за мощността си (вижте графиката).
Средното тегло на съмременния автомобил с двигател с вътрешно горене вече е 1600 кг., а на електрическия му еквивалент над 2 тона. Това означава, че една бензинова кола трябва да има минимум 130 коня, а тази на ток - 160 к.с.
Най-големият провал във всички категории е електрическия Dacia Spring, която със своите 45 к.с. при 912 кг наистина е много бавен. Volkswagen eco up! не е много по-добър, но този модел вече няма да се предлага. Плъгин хибридите изглеждат безопасни, защото дори и най-бавният - Prius, влиза в стойностите за ускорение.