Забранява се рекламирането в страните от Европейския съюз на растителни хранителни добавки, за които се твърди, че са полезни за здравето, без това да е оторизирано от съответните институции. Ограничението е в сила, докато не бъде доказана ползата за здравето от тези добавки, постанови днес Съдът на Европейския съюз в Люксембург, предаде ДПА.

Твърденията, че дадени растителни хранителни добавки са полезни за здравето, трябва да бъдат разгледани и да получат одобрение от Европейската комисия, преди да може да бъдат използвани за налагането на даден продукт на пазара, обяви Съдът на ЕС.

Съдебното решение е свързано с правен спор относно хранителна добавка, съдържаща екстракти от шафран и сок от пъпеш, предлагана на пазара от германската компания "Новъл нютриолъджи" (Novel Nutriology).

Твърди се, че тези екстракти подобряват настроението и намаляват чувството на стрес и умора.

Рекламирането на продукти като полезни за здравето е строго регулирано в ЕС и само одобрени твърдения, които са изброени в официална база данни, може да бъдат използвани за маркетинг цели.

Проверката на здравните ползи от растителни субстанции обаче може да отнеме много време заради липса на проучвания и данни, което води до стотици "висящи" твърдения и правна сива зона.

В решението си Съдът на ЕС пояснява, че "висящите" здравни твърдения не трябва да бъдат използвани за реклама, освен ако не е налице изключение, какъвто не е случаят с "Новъл нютриолъджи"

Германските съдилища, разглеждащи правния спор, трябва да вземат предвид постановлението на Съда на ЕС, когато приемат решение по него, посочва ДПА.