Използването на мобилни телефони в Германия се е променило драстично през последните години. Онлайн приложенията за аудио и видеоразговори са изпреварили по популярност телефонните разговори, според най-новите данни на германската Федерална мрежова агенция, предаде ДПА.

Базираната в Бон агенция, основен регулаторен орган, отговарящ за инфраструктурата в Германия, съобщи за ДПА, че през 2024 г. германските потребители са прекарали общо 145 млрд. минути в мобилни телефонни разговори. Това е по-малко, отколкото през 2021 г., когато телефонните разговори в Германия представляваха 163 млрд. минути.

Противна на тенденцията при телефонните разговори, аудиоразговорите чрез приложения за комуникация като "УатсАп" (WhatsApp) или "Сигнал" (Signal), са се увеличили от 121 млрд. минути през 2022 г. до 197 млрд. минути през миналата година.

Популярността на видеоразговорите също нараства, като от 143 млрд. минути през 2022 г. те възлизат на 184 млрд. минути през 2024 г., предаде БТА.

Обажданията по стационарните телефони продължават да намаляват, като от 104 млрд. минути през 2020 г. те спадат до 57 млрд. през 2024 г.

Най-разпространената форма на ежедневна комуникация е чрез онлайн съобщения, независимо дали става въпрос за текст, снимки, гласови съобщения, видеоклипове, емотикони или анимирано изображение (GIF).

Според изчисленията на Федерална мрежова агенция през 2024 г. по германските мрежи ще бъдат изпратени общо 902 млрд. подобни съобщения, което е с 11 млрд. повече в сравнение с предходната година.