Автомобилните технологии, които привличат вниманието на крадците, отдавна са проблем за собствениците. Притежателите на Porsche през последните години често се прощават със сложните си предни фарове, а тези на Volkswagen със страничните си огледала. Те вече не са толкова прости.

Съвременните огледала са поели ролята на пътепоказатели, предупреждаващи за други обекти и превозни средства в мъртвата зона, и поради всичко това кражбите им зачестиха през последните години. Самото стъкло става твърде скъпо, да не говориме за корпуса, инсталацията, често отоплителната система, а също и скъпата система за контрол на мъртвата точка. Сметката може да бъде повече от 1000 евро само за едно огледало за обратно виждане.

Катализаторите си остават  на-търсена стока, както заради самата част, така и заради благородните метали в тях и може да струват около 2500 евро

Но има и по-сложни части, които при отстраняване оставят по-видими щети. Новото "злато" на черния пазар са радарните сензори. Компонентът, който често се намира около логото на марката на предната решетка или под бронята, е много чувствителен към повреди, затова е все по-търсен на пазара на авточасти втора ръка, а цената му може да надхвърли няколко хиляди евро.

Тя е висока, защото не е само самият сензор, нито инсталацията, а и това, което идва с него. Това е един от онези компоненти, които може би можете да инсталирате сами, но повторното калибриране на асистентите за шофиране (от които има доста в по-новите автомобили) е много по-сложна работа.