Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се обединяват в защита на потребителите от спекула в цените заради въвеждането на еврото. 

Това обявиха на първия си съвместен брифинг председателят на КЗК Росен Карадимов и председателят на КЗП Мария Филипова. 

Тази среща е първата между два от ключовите регулатори, регламентирани в рамките на Закона за приемането на еврото. Амбицията ни съвместно в контакт с другите структури, е тези срещи да продължат да се разширяват, така че в един момент всички органи като НАП, КФН, БНБ да обединят улисията си, така че да постигнем крайния резултат, а той е да не допуснем спекулативен ръст в цените с оправдание въвеждане на еврото, каза Карадимов. 

„В това взаимодействие с регулаторите КЗК ще инициира много бързи анализи в невралгични сектори на икономиката – доставката на храни, горива, лекарства, електронни услуги, телекомуникации, финансова система. Тези секторни анализи трябва да идентифицират много бързо участниците както по хоризонтала, така и по вертикала на съответните пазари. Ще започнат да бъдат извършвани проверки за забранени съгласувани практики, забранени споразумения, господстващо положение", обясни той.

По думите му особено внимание ще бъде обърнато по отношение на доставките и веригата на храните. Тази функционалност има за цел да не допусне забранени споразумения и в резултат на тях – повишаване на цените.

„Това, което започва се случва за пръв път. Правата на хората ще бъдат защитени", закани се и председателят на КЗП Мария Филипова.

По отношение на закона за въвеждане на еврото дължа много отговори: "Започва кампания - по места и по всички дигитални канали. Трябва да достигнем до всеки един човек. Тази информационна кампания е точно на време, при излизане на положителен доклад започваме. Моята задача е да достигна до всяко едно населено място в рамките на 30 дни", добави тя.