Заместник-председателят на Управителния съвет на Националния борд по туризъм Мартин Захариев заяви по време на форум на БТА, че има необходимост от създаването на дирекция, специализирана администрация на Министерски съвет, която да се занимава с Бранд България. "Темата "Бранд България" не може да бъде решена по никакъв друг начин, освен със субординация и императивно от Министерския съвет, с политическо решение и лице - вицепремер, който да управлява процеса с или без портфейл", заяви Захариев на организирания от БТА форум в Поморие.
По думите на Захариев тази агенция трябва да има за цел да координира всички министерства и агенции в България, "които промотират името на държавата ни отвъд Калотина в единни стандарти, с единни указания, така щото да имаме дефинитивно ясно.... направено послание за света".
Това не е усилие само на туризма, а и на Българската агенция за инвестиции, на Министерството на икономика, на Министерството на култура, на външно министерство, това е политематичен, ултаинтегрален процес, който може да бъде координиран само от вицепремер или премиер. И ние трябва да решим този въпрос с помощта на БТА", заяви Захариев.
Той акцентира и върху необходимостта от партньорство между правителството, местната власт и бизнеса в областта на туризма. Само това е работещата рецепта, когато трите власти - властта на парите, властта на държавата и местната власт са на една маса и са разпределили отговорностите, но и бюджетите, заяви Захариев.
Захариев изтъкна също и необходимостта да бъде чуто мнението на бизнеса за това как трябва да изглежда националният туристически портал.
На форума участват представители на държавни и общински институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, учени и експерти.