Коректното отношение трябва да е стандарт, а не изключение, посочват от телекома
“A1 България” въвежда еврото без скрито вдигане на цени, съобщиха от телекома. Компанията поема ангажимент, че с влизането на страната ни в еврозоната всички услуги ще бъдат преизчислени по официалния курс от 1,95583 лв. за 1 евро без надценки и увеличения.
От А1 уточняват, че в публичното пространство се засилват политически и медийни спекулации, че бизнесът ще се възползва от валутната промяна, за да оскъпи стоки и услуги. Поради това телекомът отправя призив към компаниите в България да направят същото и да не търсят краткосрочна изгода за сметка на доверието на потребителите.
Призоваваме българския бизнес да не прикрива ценови промени зад курсови преизчисления, да не използва валутната промяна като възможност за печалба, а като шанс да докаже, че коректното отношение не е изключение, а стандарт, се посочва в позицията на А1.
От компанията допълват, че въвеждането на еврото ще повиши доверието на инвеститорите, ще улесни международните разплащания, ще намали разходи и ще предостави на потребителите по-голяма прозрачност при сравнение на цените в целия ЕС. Това ще създаде и по-стабилна, конкурентна и предвидима икономическа среда.
Като водеща технологична компания A1 възприема този преход не само като валутна промяна, а като възможност да допринесе за икономическата модернизация на страната и още по-високо ниво на обслужване за своите клиенти, посочват от телекома.
Александър Димитров, главен изпълнителен директор на "А1 България": Доверието е най-ценно, не трябва да има притеснения за хората от смяната
- Г-н Димитров, защо решихте да обявите публично, че всички услуги на А1 ще бъдат автоматично изчислявани по официалния курс на еврото?
- Вярвам, че доверието е най-ценната съставка - както в отношенията между хората, така и в бизнеса. Обявихме открито позицията си, за да успокоим притесненията, които битуват в общественото пространство в последните дни.
Притеснения, нажежавани, за съжаление, и от политици, и от определени медии. Затова донякъде са разбираеми страховете на хората, че въвеждането на еврото ще доведе до прикрито повишаване на цените на стоки и услуги. Ние самите забелязахме вече компании, които промениха цените си наскоро и това не е случайно.
Затова за нас е важно да се разграничим категорично от подобни практики. Нещо повече, призоваваме и бизнеса в страната да действа прозрачно, честно и в интерес на клиентите.
Подготовката за въвеждането на новата валута е продължителен процес и в А1 посветихме на това повече от година, посочваме двойно обозначени цени в договорите и фактурите. Подкрепяме и нашите бизнес клиенти да се адаптират, така че след влизането в сила на решението на ЕС да могат да продължат дейността си плавно и без сътресения.
- Има ли разлика в позицията ви по отношение на частните потребители и на бизнес клиентите?
- Няма да предприемаме увеличение на месечни такси, планове или услуги поради валутната промяна и това е валидно както за крайните потребители, така и за корпоративните ни клиенти.
- А защо призовавате бизнеса да постъпи по същия начин?
- Ние сме лидер на пазара, затова считаме за свой дълг да зададем тона на цялата индустрия и това е тон на коректност и прозрачност. Само така можем да гарантираме, че преминаването към еврото няма да се използва като повод за повишения в цените на услугите.
Осъзнаваме голямата отговорност на бизнеса да подкрепя хората в периоди на трансформация. Българският бизнес и обществото като цяло се подготвят и полагат много усилия в продължение на години, за да достигне страната ни до момента, в който ще се превърне официално в член на еврозоната. Това ще отвори огромни възможности за всички българи и отговорното отношение на компаниите ще допринесе за това промяната да се случи плавно и без сътресения.
Поставяме интереса на клиентите си на първо място - както при обсъждането през изминалата година на прекратяването на договори без неустойка при индексация, така и с решението си да не увеличаваме месечните такси за основните услуги на частните клиенти.