Нова батерия, разработена от американския стартъп 24M, с помощта на Масачузетския технологичен институт (MIT), може сериозно да повлияе на индустрията за електрически превозни средства.
Батерията е създадена с полутвърд електролит и би трябвало да позволи на пробег до 1600 километра с едно зареждане. Това, което отличава тази батерия от днешните конвенционални литиево-йонни батерии, е използването на литиев метал и опростена структура на електролита. Батерията постига енергийна плътност от 391 Wh/kg, докато общият батериен пакет има плътност от 350 Wh/kg. Това допринася за дълъг пробег и ефективно използване на пространството.
Предизвикателството с литиевия метал е растежът на дендрити, което може да доведе до късо съединение и в най-лошия случай до пожари. Стартъп компанията 24M е разработила специализиран сепаратор, който предотвратява образуването на дендрити. Освен това клетките се наблюдават непрекъснато и системата може автоматично да ги изключва, ако има риск от повреда. Батерията е проектирана и за по-устойчиво производство. Чрез намаляване на употребата на метали като мед и алуминий, както и на пластмаси, производственият процес е станал опростен и по-евтин. Според компанията 98 процента от материалите в батерията могат да бъдат рециклирани, след като батерията се изразходва.
Батерията има срок на годност до 20 години и може да издържи 500 000 километра шофиране. Освен това, батерията би трябвало да може да се зарежда много бързо, дори при ниски температури - около 320 километра шофиране за около три минути пълнене.
В момента 24M работи по лицензирането на технологията и води активни разговори с производители на батерии и автомобили. Ако развитието продължи по очаквания начин, до няколко години бихме могли да видим електрически автомобили на пътя с пробег от 1600 километра, с по-безопасни батерии, по-екологични и по-евтини за производство.