Бъдещето Volvo EX60 ще има два триточкови предпазни колана, точно както във всеки друг автомобил. Използването им също няма да се промени. Дори преди сблъсък, предпазният колан ще реагира по същия начин като всеки друг: обтегачите се задействат и придърпват тялото към седалката. В момента на удара те се отпускат леко, позволявайки на пътника да се движи в посоката на удара. Но силата, с която всичко това се случва, скоро ще бъде различна за всеки.

Сега обтегачите на коланите притягат всички еднакво, което означава, че коланът може да натиска твърде силно ребрата на по-дребните хора. Поради това отпускане по време на сблъсъка, тежките и едри хора пък могат да излязат твърде много от седалката си в момента на удара.

Мултиадаптивният предпазен колан регулира силите на предварителното обтягане, като целта е да се предотвратят възможно най-много наранявания.

Системата е разработена съвместно с доставчика ZF, а новият EX60 ще има премиера следващата година. В EX60 новите колани ще са поставени само на двете предни седалки. Пътниците на задната седалка трябва да се задоволят с конвенционалните обтегачи. Според Фредрик Хьорлин, специалист в тази област във Volvo, в EX60 все още няма място за поставянето ѝ и на задната седалка. Касетата, в която се навива коланът, е малко по-голяма.

Мултиадаптивната система реагира в зависимост от посоката на сблъсъка. Има значение дали колата е ударена отпред, отзад или отстрани. Камерите в автомобила също събират информация, която се предава на системата за предпазни колани.